Ferie indenfor rimelig afstand - kør-selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.508 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2017

Anonym trådstarter

Godaften de damer :-)

Da jeg har en kronisk sygdom, og skal til at skifte medicin, er en charterferie ikke en mulighed for os alligevel. Vi har derfor brug for ideer til, hvor vi kan tage hen med vores knap 4-årige dreng. Vi har været i Berlin nogle gange, men vil gerne prøve noget andet, hvor der også er noget for vores søn at lave. 

Jeg tænker umiddelbart et sted i Tyskland, men hvor? Og kom gerne med andre ideer. Vi har bare brug for at komme lidt væk, men så vi stadig kan kører hjem, hvis det bliver nødvendigt. Kørsel skal maks være 6 timer fra grænsen.

Så kom med jeres ideer/erfaringer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2017

Thea14

Hvorfor ikke blive i Danmark? Der er da mange dejlige områder?

Vi skal selv holde sommerferie på Djursland i år. Vi tænker at vores datter på 4 år vil elske Ree park, skandinavisk dyrepark, Djurs sommerland og muligvis også Randers regnskov. Samtidig er der nogle hyggelige byer i området, natur områder som fx Mols bjerge og der skulle være nogle lækre strande på Mols også, hvis man er interesseret i det.

Området omkring Billund har også flere ting at byde på, og ellers kan man overveje at leje et sommerhus i Nordjylland mod Vesterhavet eller Sønderjylland.

Nordsjælland skulle også være et skønt område.

Man behøver ikke forlade landet for at have en skøn ferie  

Anmeld Citér

19. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Da jeg har en kronisk sygdom, og skal til at skifte medicin, er en charterferie ikke en mulighed for os alligevel. Vi har derfor brug for ideer til, hvor vi kan tage hen med vores knap 4-årige dreng. Vi har været i Berlin nogle gange, men vil gerne prøve noget andet, hvor der også er noget for vores søn at lave. 

Jeg tænker umiddelbart et sted i Tyskland, men hvor? Og kom gerne med andre ideer. Vi har bare brug for at komme lidt væk, men så vi stadig kan kører hjem, hvis det bliver nødvendigt. Kørsel skal maks være 6 timer fra grænsen.

Hvorfor ikke et sted i Danmark? Der er så mange skønne steder. 

Nu ved jeg ikke hvor I bor og hvilke tanker I har i forhold til jeres søn. Men fx er der masser af attraktioner omkring Grenå(Djurs sommerland, Kattegatcentret, Mols bjerge, Fregatten Jylland og meget mere). 

Og så tage til vandet, hvis vejret er fint. Og en legeplads et sted synes jeres søn sikkert også er super. 

Men det kommer selvfølgelig an på hvad I er til og hvilke forventninger i har til aktiviteter til jeres søn. 

Anmeld Citér

19. juni 2017

Anonym

Sverige :-) Vejret er selvfølgelig ligeså usikkert som herhjemme, men der er dejligt. Vi har flere gange været ved Vättern (en af de store søer), og der er virkeligt smukt og idyllisk.

Anmeld Citér

19. juni 2017

Dash

Anonym skriver:

Har i kigget på tropical Islands? Det ligger cirka 5 timers kørsel fra grænsen. Det er et KÆMPE vandland, med et sindssygt gennemført tema - jeg har ikke selv været der men har noget familie der tager derover en weekend om året. 

Anmeld Citér

20. juni 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Hvorfor ikke blive i Danmark? Der er da mange dejlige områder?

Vi skal selv holde sommerferie på Djursland i år. Vi tænker at vores datter på 4 år vil elske Ree park, skandinavisk dyrepark, Djurs sommerland og muligvis også Randers regnskov. Samtidig er der nogle hyggelige byer i området, natur områder som fx Mols bjerge og der skulle være nogle lækre strande på Mols også, hvis man er interesseret i det.

Området omkring Billund har også flere ting at byde på, og ellers kan man overveje at leje et sommerhus i Nordjylland mod Vesterhavet eller Sønderjylland.

Nordsjælland skulle også være et skønt område.

Man behøver ikke forlade landet for at have en skøn ferie  

Fordi vi skal en uge i sommerhus ved Øster Hurup sammen med nogle venner :-)

Anmeld Citér

20. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor ikke et sted i Danmark? Der er så mange skønne steder. 

Nu ved jeg ikke hvor I bor og hvilke tanker I har i forhold til jeres søn. Men fx er der masser af attraktioner omkring Grenå(Djurs sommerland, Kattegatcentret, Mols bjerge, Fregatten Jylland og meget mere). 

Og så tage til vandet, hvis vejret er fint. Og en legeplads et sted synes jeres søn sikkert også er super. 

Men det kommer selvfølgelig an på hvad I er til og hvilke forventninger i har til aktiviteter til jeres søn. 

Fordi vi skal en uge i sommerhus ved Øster Hurup sammen med nogle venner :-)

Anmeld Citér

20. juni 2017

Mamalou

Vi holdte sommerferie i Ebletoft sidste sommer. Vi lejede en hytte ved De syv øer, hvor der var en pool. Der er meget at lave i ok køreafstand og så var vi bare så heldige med vejret. Vi havde en rigtig dejlig ferie

Anmeld Citér

20. juni 2017

Anonym

Hvad med at køre til Småland i Sverige? Der kan I besøge Astrid Lindgrens Verden, som er virkelig flot lavet, og I kan desuden besøge alle de steder hvor filmene er optaget (Emil fra Lønneberg, Børnene i Bulderby m.m.). Det er virkelig et besøg værd! 

Anmeld Citér

20. juni 2017

Bananaalice

Min kusine har 5 børn i alle aldre, og de kører årligt gerne turen til Kroatien i en lejet mobilehome. Så gør de stop undervejs, men er så mest på campingplads dernede der er enormt børnevenlige  
Det tager 16 timer fra fyn af.
I det store hele husker man ikke alverdens når man er 4 år, så ja, I skal mere tage sted hen hvor han kan lege mere end det skal være mindeværdigt, men jeg synes Danmark er skøn med både campingpladser og seværdigheder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.