Indkøb til baby - liste - og startpakker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juni 2017

Anonym trådstarter

Jeg er førstegangsgravid og helt på dybt vand med alt hvad det indebærer.

Derfor vil jer høre jer; hvor kan man få startpakker/gratis pakker til baby/fødsel henne, og hvornår kan man få dem fra? Gerne alt I kender til 

Og hvad vil I anbefale at man skal købe ind til baby? Det bliver et februarbarn, så det er jo stadig vinter til den tid. Har I nogle gode lister? Både hvad der er godt/nødvendigt at købe, hvor meget fx af tøj i de forskellige størrelser, og hvilke ting man ikke behøver spilde penge på?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2017

MorTilN

Med hensyn til de gratis babypakker, så Google gratis babypakker. Der er en side hvor næsten alle sammen er samlet med link til hvor du kan læse mere om dem og bestille dem. Mener den hedder gratis-babypakker.dk er dog ikke sikker. Jeg bestilte de 4 jeg kunne lide og synes var mest brugbare for os efter en veloverstået 20 ugers scanning 

Anmeld Citér

19. juni 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Derfor vil jer høre jer; hvor kan man få startpakker/gratis pakker til baby/fødsel henne, og hvornår kan man få dem fra? Gerne alt I kender til 

Og hvad vil I anbefale at man skal købe ind til baby? Det bliver et februarbarn, så det er jo stadig vinter til den tid. Har I nogle gode lister? Både hvad der er godt/nødvendigt at købe, hvor meget fx af tøj i de forskellige størrelser, og hvilke ting man ikke behøver spilde penge på?

En liste med nødvendige ting hos os var:

Barnevogn med dyne lift og sengetøj. 3 sæt så havde vi hvis der skulle ske uheld.

Evt tremmeseng. Vi brugte den først efter 3 mdr. Baby sov i liften ved siden af mig.

Tøj vi havde altid 10 sæt. Bukser trøjer sparkedragter natdragt og lidt ekstra body.

Puslebord med puslepude og stofbleer.  Samt anden pusle udstyr bleer vådservietter/skumklude.

Autostol.

En bamsedragt til gå turen i barnevognen.

Flere ting havde vi ikke brug for.

Efter 2 mdr købte vi et lege tæppe.

Anmeld Citér

19. juni 2017

Elskeratværemoar

Anonym skriver:

Find alle startpakker her  http://enmorsperspektiv.dk/2017/05/20/babypakker-find-alle-startpakker-her/

Anmeld Citér

19. juni 2017

Elskeratværemoar

Anonym skriver:

Og indkøbsliste her. ��  http://enmorsperspektiv.dk/2017/05/16/den-store-indkoebsliste-alt-til-baby/

Anmeld Citér

19. juni 2017

Anonym trådstarter

Og indkøbsliste her. ��  http://enmorsperspektiv.dk/2017/05/16/den-store-indkoebsliste-alt-til-baby/

Den har jeg godt læst, men synes ikke den er så god.

Jeg har mere brug for liste over hvor meget af de forskellige tøjdele i de forskellige størrelser, man skal købe.

Anmeld Citér

19. juni 2017

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

En liste med nødvendige ting hos os var:

Barnevogn med dyne lift og sengetøj. 3 sæt så havde vi hvis der skulle ske uheld.

Evt tremmeseng. Vi brugte den først efter 3 mdr. Baby sov i liften ved siden af mig.

Tøj vi havde altid 10 sæt. Bukser trøjer sparkedragter natdragt og lidt ekstra body.

Puslebord med puslepude og stofbleer.  Samt anden pusle udstyr bleer vådservietter/skumklude.

Autostol.

En bamsedragt til gå turen i barnevognen.

Flere ting havde vi ikke brug for.

Efter 2 mdr købte vi et lege tæppe.

Tusind tak. Når du skriver I altid havde ti sæt, var det så med tøj fra yderst til inderst, og var det i alle størrelserne?

Anmeld Citér

19. juni 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Tusind tak. Når du skriver I altid havde ti sæt, var det så med tøj fra yderst til inderst, og var det i alle størrelserne?

Vi havde 10 sæt alm tøj. Bukser trøje i den dur.

Så havdevi nok 15 body.

Og 3-4 natdragter.

Og så overtøj efter behov.

Dehar vi brugt i alle størrelser. Mine er 2, 6, 9 år. 

Nu har drengene 10 sæt tøj og et pænt sæt udover.

Vores datter har nok 15 sæt. lidt mere da hun også har nogle kjoler.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.