Hvornår skal vi fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
8 svar
2 synes godt om
18. juni 2017

Anonym trådstarter

Vi har fået en lejlighed, men lejekontrakten og indskuddet er ikke blevet betalt endnu.

Vi har fortalt det til vores forældre, men blevet lidt i tvivl om hvornår vi kan/skal fortælle det til resten af familien, venner og bekendte.

Der er bl.a. et barn fra tidligere forhold og bopælsforælder som skal have det at vide.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Vi har fået en lejlighed, men lejekontrakten og indskuddet er ikke blevet betalt endnu.

Vi har fortalt det til vores forældre, men blevet lidt i tvivl om hvornår vi kan/skal fortælle det til resten af familien, venner og bekendte.

Der er bl.a. et barn fra tidligere forhold og bopælsforælder som skal have det at vide.

Jeg ville ikke sige noget før jeg stod med en underskrevet lejekontrakt! 

Anmeld Citér

18. juni 2017

Stivdie

Anonym skriver:

Uden at være helt sikker, så mener jeg, den anden forælder skal varsles 6 uger før adresseskift. 

Anmeld Citér

18. juni 2017

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Stivdie skriver:

Uden at være helt sikker, så mener jeg, den anden forælder skal varsles 6 uger før adresseskift. 

Jeg mener kun det er hvis bopælsforældren flytter med barnet at det skal varsles 6 uger før, samværs forældren må flytte som han/hun vil 

Anmeld Citér

18. juni 2017

Anonym trådstarter

jeg prøvede lige at søge på det med de 6 ugers regel og fandt det her.

Vi fik kun tilbuddet i fredags og overtager den allerede om 4 uger. Kan min eks så bruge det imod mig hvis jeg kontakter ham i morgen?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

18. juni 2017

Newsence

Bopælsforælderen skal varsles 6 uger før. Det gælder uanset om det er bopæl eller samværsforælder.. 

Anmeld Citér

18. juni 2017

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

Bopælsforælderen skal varsles 6 uger før. Det gælder uanset om det er bopæl eller samværsforælder.. 

jeg meldte ud til min eks for flere måneder siden at jeg bliver nødt til at flytte pga. arbejdssituationen.

Jeg er samværsforælder og har kun lige fået den nye bolig tilbudt, så jeg har jo ikke haft mulighed for at melde det til ham 6 uger før flytning.

Anmeld Citér

19. juni 2017

Newsence

Anonym skriver:

jeg meldte ud til min eks for flere måneder siden at jeg bliver nødt til at flytte pga. arbejdssituationen.

Jeg er samværsforælder og har kun lige fået den nye bolig tilbudt, så jeg har jo ikke haft mulighed for at melde det til ham 6 uger før flytning.

Så skal du melde det så snart du ved noget.. altså allerede du ved du har fået lejligheden 

Anmeld Citér

19. juni 2017

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

Så skal du melde det så snart du ved noget.. altså allerede du ved du har fået lejligheden 

jeg har snakket med både min eks og Statsforvaltningen. De sagde begge at jeg jo har meldt ud i god tid, for jeg informerede min eks lige så snart vi begyndte at søge, og nu har jeg informeret så tidligt som muligt om den endelige bolig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.