Ubehag ved sex i 3. trimester

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

806 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2017

Anonym trådstarter

Pyha, synes godt nok, sex er blevet en del besværligere efterhånden.... er i 38. uge nu, og det er ikke tit, manden og jeg har sex længere.

For når vi har sex, føles det ubehageligt. Jeg føler mig svulmet op dernede, og alt føles stramt på en ikke så rar måde.... selv med glidecreme. 

Tror snart jeg opgiver sex, indtil efter baby. Bare surt, når man stadig har lyst.

Hvordan var sex for jer andre, da I var højgravide?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2017

Anonym

Vi har uden problemer haft sex igennem hele graviditeten, da jeg var gravid første gang.  Jeg fødte 38+0, ved igangsættelse, og der havde vi sex om morgenen, så det var bogstavelig talt helt til de sidste. Nu er jeg gravid igen og har simpelthen været så træt, hvilket selvsagt har lagt en dæmper

Hvis du ikke har lyst syntes jeg I skal ligge det på hylden til du føler dig klar efter fødslen. I kan jo sagtens være intime på andre måder, der måske ikke er ubehagelige for dig

Anmeld Citér

17. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Pyha, synes godt nok, sex er blevet en del besværligere efterhånden.... er i 38. uge nu, og det er ikke tit, manden og jeg har sex længere.

For når vi har sex, føles det ubehageligt. Jeg føler mig svulmet op dernede, og alt føles stramt på en ikke så rar måde.... selv med glidecreme. 

Tror snart jeg opgiver sex, indtil efter baby. Bare surt, når man stadig har lyst.

Hvordan var sex for jer andre, da I var højgravide?

Uge 32 her, og har haft det generelt svært ved sex i denne graviditet. Fra lidt over midten følte jeg mig i perioder opsvulmet, og det skyldes i mit tilfælde hormonelle forandringer og tørre slimhinder, men efterhånden er det jo fordi barnet trykker ned på underlivet, hvilket sikkert også er sådan i dit tilfælde. Har lidt dårlig samvittighed overfor manden, men kan ikke ligefrem trylle, så de dage hvor det lykkes og er dejligt er for fedt, og andre gange er det bare no go! Så må han altså pænt vente!! 

Anmeld Citér

17. juni 2017

Anonym

Jeg havde ingen problemer med sex da jeg ventede den første. Fødte 38+1 og er ret sikker på vi havde sex aftenen inden... følte intet ubehag, tværtimod.

Er kun nået til uge 28 i anden graviditet, og desværre er sexlivet ikke lige så meget på som i sidste graviditet. Ikke fordi det er ubehageligt, men fordi humøret ikke er i top for tiden og så tager den store også meget af den energi der er. Håber dog det vender lidt når mand og barn går på sommerferie og vi har mere tid sammen alle sammen.

Sex er jo ikke et krav - og der er flere måder af være intime på, end ved traditionel sex. Måske er det nok for dig at i forsøger jer med en anden stilling? Og ellers må i den næste tid nøjes med st kysse og kæle

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.