Nogle der har været på ferie i Tyrkiet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. juni 2017

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Hejsa 

Vi skal til Tyrkiet i morgen med vores to børn på 1 og 5 år, og vi glæder os! 

Desværre har efterhånden nogle stykker fortalt, hvordan man jo næsten ikke kan undgå dårlig mave pga. maden og køresyge på turen pga. varmen. 

Har brug for at høre solskinshistorier fra nogle, der bare har haft en skøn tur  Vi har valgt et 5-stjernet luksushotel, har spist mælkesyretabletter og yoghurt på forhånd, har pakket håndsprit og holder os fra vandet i vandhanerne, så synes vi har gjort, hvad vi kan 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2017

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi var på ferie i tyrkiet tilbage i 2010, vi var afsted i 10 dage.

Vi drak kun vand på flaske og vi sørgede for ikke at slå vores mave ud med umådeholden druk og for meget mad maven ikke var vandt til.

ud over det holdte vi os til at spise fra restauranter som så ok ud og holdte os fra gade salg af mad.

Vi tog mælkesyre bakterie piller under hele opholdet og vi havde INGEN udfordringer med maven 

Så tror bestemt det kan lade sig gøre uden problemer

Anmeld Citér

17. juni 2017

De3Guldklumper

SH-Baby skriver:

Hejsa 

Vi skal til Tyrkiet i morgen med vores to børn på 1 og 5 år, og vi glæder os! 

Desværre har efterhånden nogle stykker fortalt, hvordan man jo næsten ikke kan undgå dårlig mave pga. maden og køresyge på turen pga. varmen. 

Har brug for at høre solskinshistorier fra nogle, der bare har haft en skøn tur  Vi har valgt et 5-stjernet luksushotel, har spist mælkesyretabletter og yoghurt på forhånd, har pakket håndsprit og holder os fra vandet i vandhanerne, så synes vi har gjort, hvad vi kan 

Det kan man desværre løbe ind i uanset hvor man rejser hen. Sådan er det jo. 

Jeres guider skal nok fortælle jer lidt om vandet osv. Husk også at sig nej tak til isterninger i sodavand når i spiser ude

Anmeld Citér

17. juni 2017

Mortilah

Det eneste der er er at i vør drikke vand på flaske.. og drop helst isterningerne. herregud det skal man jo så mange steder. Har selv boet der og det er ikke noget problem når i er på et godt hotel:-)

Anmeld Citér

17. juni 2017

C85

Min kæreste og jeg var af sted for nogle år siden og oplevede ingen problemer med maven (eller køresyge). Som andre nævnte holdt vi os også fra isterninger og vand fra hanen.

Jeg var af sted som barn med min familie, hvor en af mine familiemedlemmer fik sig en ordentlig omgang salmonella pga. kylling, der ikke var tilberedt ordentligt. Dog kan det jo ske alle steder - har selv fået det i mildere grad herhjemme, men spiser generelt ikke kylling, når jeg er sydpå, men jeg er nok bare sart.  Spis med omtanke - hvis fjerkræet er rødt skal det selvfølgelig ikke spises, men det ville man jo heller ikke gøre herhjemme. (Ift salmonellaforgiftningen i Tyrkiet, spiste vi på en restaurant med meget dårlig belysning (udendørs om aftenen) og det var derfor ikke til at se, at kødet ikke var ordentlig tilberedt).

Anmeld Citér

17. juni 2017

lineog4

Har været i Tyrkiet to gange ( og en del andre steder hvor de forskellige skrækhistorier også løber rundt som Egypten, Kina, Indien, Tunesien og Marokko osv.). Vi har kun haft problemer det ene sted i Tunesien, hvor vi havde all inclusiv og på et "dyrt" hotel,og så en enkelt nat i Egypten, ellers har vi bare spist og drukket med omtanke - dvs. købe vand og mad der er tilberedt, dvs. vi meget ofte lod salater med mere være. Vi har forresten hverken spist mælkesyre piller eller andet.

Har heller ikke oplevet køresyge - hvis man ikke har anlæg for køresyge er der jo ingen grund til man skal få det bare fordi man er i Tyrkiet. Ja faktisk har jeg kun oplevet det to gange, en gang da vi kørte til Pisa og en gang hvor jeg var gravid og kørte i bus på Kreta. Men hårnåle sving er jo mere hårde mod balancen, og skal man over bakker/bjerge så kan man få en omgang rundt i alle svingene.

Nyd jeres ferie og husk ferier er som fødsler - der fortælles alle skrækhistorierne og de udgør en meget lille del.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.