Barselsgave til ingen penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2017

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Du ville elske at få en gave til det ældste barn - men du ville ikke være tilfreds med at  være giveren af dén gave? 

Tror du misforstår. Jeg ville elske at få en gave min datter og jeg ville få sammen. Jeg ville også elske at mine kollegaer havde tænkt på min datter. 

MEN jeg synes at give så dyr en gave at der ikke engang er råd til en "ordentlig" gave til min kollega, det synes jeg faktisk ikke er i orden! Det er hende jeg vil give en gave og det er en barselsgave til hende! At man så bliver spist af med en ansigtsmaske fra normal synes jeg er luset. 

Jeg ville ALDRIG komme det billige bras i mit ansigt, da det ødelægger mere end gavner. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2017

Aristocats

Tror du misforstår. Jeg ville elske at få en gave min datter og jeg ville få sammen. Jeg ville også elske at mine kollegaer havde tænkt på min datter. 

MEN jeg synes at give så dyr en gave at der ikke engang er råd til en "ordentlig" gave til min kollega, det synes jeg faktisk ikke er i orden! Det er hende jeg vil give en gave og det er en barselsgave til hende! At man så bliver spist af med en ansigtsmaske fra normal synes jeg er luset. 

Jeg ville ALDRIG komme det billige bras i mit ansigt, da det ødelægger mere end gavner. 

Her må jeg så nok erklære mig enig, dog ikke ensbetydende med at man ikke kan finde en ordentligt gave til lidt mindre penge - blandt andet derfor mit eget foreslag var noget godt økologisk til at spise, da jeg selv ville blive glad for det - men har også været tæt på at nævne at man nok skulle være varsom med at give tilfældige, billige hudpleje produkter - hvis det var mig der fik det ville jeg aldrig bruger det da jeg på ingen måde bruge sådan noget og så ville det jo også være skide ærgerligt. Så jeg synes også gaven kunne være bedre end ansigtspleje fra normal, men samtidig er der jo ingen der siger at den skal være dyr.... men man kan godt finde noget langt bedre til mindre penge i min optik 

Anmeld Citér

17. juni 2017

Sprit25

Aristocats skriver:

Her må jeg så nok erklære mig enig, dog ikke ensbetydende med at man ikke kan finde en ordentligt gave til lidt mindre penge - blandt andet derfor mit eget foreslag var noget godt økologisk til at spise, da jeg selv ville blive glad for det - men har også været tæt på at nævne at man nok skulle være varsom med at give tilfældige, billige hudpleje produkter - hvis det var mig der fik det ville jeg aldrig bruger det da jeg på ingen måde bruge sådan noget og så ville det jo også være skide ærgerligt. Så jeg synes også gaven kunne være bedre end ansigtspleje fra normal, men samtidig er der jo ingen der siger at den skal være dyr.... men man kan godt finde noget langt bedre til mindre penge i min optik 

Helt enig. Det er 1000% tanken der tæller. 

Anmeld Citér

17. juni 2017

Anonymor

Altså hvad er det egentlig du har købt til det ældste barn?

Anmeld Citér

17. juni 2017

Miti's mama

Jeg gav min veninde en krukke med blanding til mikroovn kop kage. Så et fint bånd om og en sød instruktion vedhæftet. "Anjas kop kage" stod der på. Man kunne jo gøre det samme med noget havregryns noget, da havregryn skulle være godt til mælkeproduktionen. Og så er det lækkert 

Anmeld Citér

17. juni 2017

Benjamins'mor

Aristocats skriver:

Men omvendt er det jo ikke alle der ser sådan på det, som du gør. Jeg har personligt ikke nogen problemer med at bruge ting fra Normal. De ansigtsmasker jeg har set, er de samme som sælges i Matas. 

Anmeld Citér

17. juni 2017

nielsen80

Den bedste barselsgave jeg fik, var en kurv fyldt med lækre hjemmelavet ting. Det var en god veninde, der kom med det. Der var boller, kerneknækbrød, cookies, lidt frugt og daddelkugler. Ved godt den nok har kostet mere end 10kr, men måske noget i den stil?

Desuden vil jeg sige, at jeg synes det er fedt, du tænker sådan på din kollega. Synes ikke andre kan tillade sig at blive sur over, hvad end du beslutter dig at købe/gøre. Hvis man har stærke holdninger til, hvad der skal købes, mener jeg så, at man så må komme på banen, når man aftaler hvem der skal bruge tid udenfor arbejde til rent faktisk at købe det.

Anmeld Citér

17. juni 2017

Panther

Profilbillede for Panther
nielsen80 skriver:

Den bedste barselsgave jeg fik, var en kurv fyldt med lækre hjemmelavet ting. Det var en god veninde, der kom med det. Der var boller, kerneknækbrød, cookies, lidt frugt og daddelkugler. Ved godt den nok har kostet mere end 10kr, men måske noget i den stil?

Desuden vil jeg sige, at jeg synes det er fedt, du tænker sådan på din kollega. Synes ikke andre kan tillade sig at blive sur over, hvad end du beslutter dig at købe/gøre. Hvis man har stærke holdninger til, hvad der skal købes, mener jeg så, at man så må komme på banen, når man aftaler hvem der skal bruge tid udenfor arbejde til rent faktisk at købe det.

Helt enig! Selvom det er sådan lidt mærkeligt off-topic, at det overhovedet er blevet et issue i denne tråd. Trådstarter har jo ikke sagt noget om, at nogen er blevet utilfredse - hverken kollegaer eller den nybagte mor.

Og jeg kan slet ikke se problemet i, at hun bruger en 50'er på moderen og måske 200,- på det store barn (alt afhængigt af hvor mange penge, der er samlet sammen). Eller se problemet i, at hun tilfældigvis har købt barnets gave først, fordi hun lige fik en god ide der. En gave til det store barn er jo også lidt en gave til moderen (eftersom moderen eller skulle have købt det i teorien), og omtanke betyder ikke nødvendigvis at have den hurtigste ide - nærmere tværtimod.

Anmeld Citér

18. juni 2017

Aristocats

Benjamins'mor skriver:

Men omvendt er det jo ikke alle der ser sådan på det, som du gør. Jeg har personligt ikke nogen problemer med at bruge ting fra Normal. De ansigtsmasker jeg har set, er de samme som sælges i Matas. 

Nej, nej selfølgelig ikke - tror bare det ville være en mere "risikabel" gave at give i forhold til så meget andet  Og mig personligt ville det være en dårlig gave at give da det overhovedet ikke ville blive brugt 

Anmeld Citér

18. juni 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm
Sprit25 skriver:

Helt enig. Det er 1000% tanken der tæller. 

Jeg har lidt svært ved at se at det er tanken der tæller ud fra dine indlæg....

Jeg skriver jo netop herinde fordi jeg ønsker at finde på noget ekstra til moren, og der er jo kommet masser af forslag til ingen penge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.