Til alle sygeplejersker!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juni 2017

frøkenM.

hej alle sygeplejersker. 

Jeg starter på modul 11 og 12 efter ferien. Jeg arbejde 4 år som assistent i hjemmeplejen inden uddannelsen. 

Jeg vil blot hører hvad i tænker om arbejde på sygehus vs hjemmepleje og omvendt, da jeg overvejer at søge om klinik på modul 12 et sted, hvor det muligvis kunne være interessant at arbejde (hvis man var heldig at få tilbudt job).☺️☺️ 

Håber i vil dele jeres erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2017

ESV

frøkenM. skriver:

hej alle sygeplejersker. 

Jeg starter på modul 11 og 12 efter ferien. Jeg arbejde 4 år som assistent i hjemmeplejen inden uddannelsen. 

Jeg vil blot hører hvad i tænker om arbejde på sygehus vs hjemmepleje og omvendt, da jeg overvejer at søge om klinik på modul 12 et sted, hvor det muligvis kunne være interessant at arbejde (hvis man var heldig at få tilbudt job).☺️☺️ 

Håber i vil dele jeres erfaringer 

Sygehus vs hjemmepleje er jo et spørgsmål om temperament. 

Jeg arbejder på sygehus og har gjort det siden jeg blev færdig i 14. Jeg syntes det er et godt sted at starte sin karriere da man hele tiden har en kollega at spørge til råds hvor man i hjemmeplejen skal være lidt mere selvkørende. 

Jeg kan sagtens forestille mig at arbejde i hjemmeplejen men føler ikke selv jeg er færdig med det speciale jeg er i (kardiologi) hvorfor jeg nok de næste 4-5 år i hvert fald bliver hvor jeg er. 

Ang klinik i modul 11-12 syntes jeg du skal vælge noget du har interesse for og så kan man jo altid håbe man kan gøre så godt et indtryk at de har lyst til at beholde en bagefter. Men jeg syntes du skal holde fokus på læringsmulighederne og ikke i første omgang job mulighederne. 

Jrg endte (ufrivilligt) på en ortopædkirurgisk afs i modul 11 og 12 og arbejde der over et år som fuldtidsansat da jeg var færdig og selvom det ikke var et drømme job var det er mega godt sted at starte for der er så meget fokus på basal sygepleje at man virkelig får det ind på rygraden.

okay det blev en lang smøre håber du kan bruge lidt af det. Held og lykke med dit valg 

Anmeld Citér

15. juni 2017

Muffinmus

Jeg gik målrettet efter noget der.havde størst interesse, nemlig psykiatrien og neonatalogi. 

Men nu hvor jeg er færdig har jeg fortrudt. Jeg tænker jeg er god til netop psykiatrien som helt klart er min største interesse,  men jeg har vitterligt ingen færdigheder indenfor basal sygepleje.

Min praktik i hjemmeplejen bestod af nogle uger med sår og stort set intet andet.

Så jeg ville klare mig skidt på et alm sygehus med ting som venflon, væskebehandling, kateter mm. for jeg har aldrig prøvet det.  Det kan jeg godt mærke nu var et dårligt valg, men man søger jo tit sine interesser 

Nu arbejder jeg på et psykiatrisk modtage afsnit og er spændt på at skulle udvikle mig indenfor faget.

Anmeld Citér

15. juni 2017

FrkC

Sygehus vs hjemmepleje er et temperamentsspørgsmål tænker jeg :) Jeg er ikke til hjemmeplejen, men har en drøm om at blive intensiv- eller anæstesispl ... jeg var i praktik på intensiv afd på modul 11+12 og jeg elskede det ... da jeg blev færdig i 14 fik jeg job på en medicinsk modtagelse hvor jeg var i halvandet år indtil jeg gik på barsel .. efter barsel fik jeg drømmejobbet på samme intensivafdeling som jeg havde modul 11 og 12 på ... min start på med modt var supergodt, rigtig spændende og fik relevant bred erfaring ...

jeg vil råde dig til at ønske det område du brænder meget for - hvis du ved hvor det er på nuværende tidspunkt :) Desuden tænker jeg at modul 12 er bedst på sygehus da det er her du bl.a skal gå stuegang, men det er jo bare min mening ;) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.