frøkenM. skriver:
hej alle sygeplejersker.
Jeg starter på modul 11 og 12 efter ferien. Jeg arbejde 4 år som assistent i hjemmeplejen inden uddannelsen.
Jeg vil blot hører hvad i tænker om arbejde på sygehus vs hjemmepleje og omvendt, da jeg overvejer at søge om klinik på modul 12 et sted, hvor det muligvis kunne være interessant at arbejde (hvis man var heldig at få tilbudt job).☺️☺️
Håber i vil dele jeres erfaringer
Sygehus vs hjemmepleje er jo et spørgsmål om temperament.
Jeg arbejder på sygehus og har gjort det siden jeg blev færdig i 14. Jeg syntes det er et godt sted at starte sin karriere da man hele tiden har en kollega at spørge til råds hvor man i hjemmeplejen skal være lidt mere selvkørende.
Jeg kan sagtens forestille mig at arbejde i hjemmeplejen men føler ikke selv jeg er færdig med det speciale jeg er i (kardiologi) hvorfor jeg nok de næste 4-5 år i hvert fald bliver hvor jeg er.
Ang klinik i modul 11-12 syntes jeg du skal vælge noget du har interesse for og så kan man jo altid håbe man kan gøre så godt et indtryk at de har lyst til at beholde en bagefter. Men jeg syntes du skal holde fokus på læringsmulighederne og ikke i første omgang job mulighederne.
Jrg endte (ufrivilligt) på en ortopædkirurgisk afs i modul 11 og 12 og arbejde der over et år som fuldtidsansat da jeg var færdig og selvom det ikke var et drømme job var det er mega godt sted at starte for der er så meget fokus på basal sygepleje at man virkelig får det ind på rygraden.
okay det blev en lang smøre håber du kan bruge lidt af det. Held og lykke med dit valg
Anmeld
Citér