Arbejde, fysisk hårdt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2017

Anonym trådstarter

Godaften

Jeg er ret nygravid, 11+2. Jeg skal til nf-scanning på tirsdag i næste uge. 

Det er 3. barn jeg venter.

Jer med fysisk hårdt arbejde, hvordan klarer I det? Mit arbejde består i tunge løft, gå og stå hele dage, på klinkegulv. Jeg arbejder i køkken og har derfor rigtig meget at lave hele tiden, hvis jeg er heldig når jeg en 5 minutters pause om morgenen, ellers er det morgenmad stående i køkkenet imens vi arbejder. Og så holder vi ca 10-15 min middagspause, kun så vi lige får spist og så er alle ellers interesseret i at få gjort rent m.m., for at komme hjem. 

Jeg abejder ca 37-40 timer om ugen. Jeg er fx i dag, da jeg måtte være der længere, fuldstændig smadret og øm i mit underliv/lænd. Jeg er bare drøn træt og magter næsten ikke aftensmad m.m. men skal jo holde mig igang for familiens skyld. 

Undskyld der blev lidt langt og rodet. Håber alligevel nogle vil svare 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2017

Carina:-)

Du må mærke efter hvad du kan klare ,og så blive sygemeldt eller gå ned i tid hvis det er for meget.

Der er også mulighed for at du kan blive skånet.

Hvis du bliver sygemeldt skal du lave en mulighedserklæring ,så der kan ses på om du evt kan få andre opgaver du kan holde til.

Jeg har selv haft hårdt fysisk arbejde og i forrige graviditet vaskede jeg gulv dagen før jeg fødte - men det er ikke ensbetydende med alle kan.

Så mærk efter- du skal jo holde mange mdr endnu. 

Anmeld Citér

14. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg prioriterede min familie højere end arbejdet.. dvs jeg tog de pauser jeg reelt havde brug for, for at være noget værd derhjemme også og for ikke at smadre min krop fuldstændig. Det havde alle forståelse for og mine kollegaer var mega søde til automatisk at tage de tungeste ting uden at jeg nogensinde skulle bede om det. 

Blev sygemeldt omkring uge 25, da jeg begyndte at have FOR ondt i kroppen når jeg kom hjem. Jeg havde også et større barn at være mor for, så det duede ikke at jeg havde behov for a ligge ned i en time eller 2 når jeg kom hjem. Så hellere en sygemelding. Min chef har altid været meget forstående overfor den slags, så det var aldrig et problem  

Anmeld Citér

15. juni 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Du må mærke efter hvad du kan klare ,og så blive sygemeldt eller gå ned i tid hvis det er for meget.

Der er også mulighed for at du kan blive skånet.

Hvis du bliver sygemeldt skal du lave en mulighedserklæring ,så der kan ses på om du evt kan få andre opgaver du kan holde til.

Jeg har selv haft hårdt fysisk arbejde og i forrige graviditet vaskede jeg gulv dagen før jeg fødte - men det er ikke ensbetydende med alle kan.

Så mærk efter- du skal jo holde mange mdr endnu. 

Jeg har slet ikke lyst til en sygemelding. Jeg har endnu ikke meddelt arbejdet at jeg venter mig. 

Det er ikke fordi jeg ikke kan klare noget fysisk og cykler også til og fra arbejde. Men jeg kan bare mærke at efter en arbejdsdag på 8 timer er jeg færdig i min krop og øm i underlivet/lænden. 

Mit største problem er bare at der ikke vil være nogen forståelse for noget som helst af hverken ledelse eller mine kollegaer og der vil absolut ikke kunne findes noget arbejde der kunne skåne mig. Jeg har måske 3 kollegaer ud af 20 jeg har det ok med og som vil bakke og op, men det vil ikke hjælpe mig. 

Åhhh det er bare sådan en lorte situation med min arbejde

Anmeld Citér

15. juni 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg prioriterede min familie højere end arbejdet.. dvs jeg tog de pauser jeg reelt havde brug for, for at være noget værd derhjemme også og for ikke at smadre min krop fuldstændig. Det havde alle forståelse for og mine kollegaer var mega søde til automatisk at tage de tungeste ting uden at jeg nogensinde skulle bede om det. 

Blev sygemeldt omkring uge 25, da jeg begyndte at have FOR ondt i kroppen når jeg kom hjem. Jeg havde også et større barn at være mor for, så det duede ikke at jeg havde behov for a ligge ned i en time eller 2 når jeg kom hjem. Så hellere en sygemelding. Min chef har altid været meget forstående overfor den slags, så det var aldrig et problem  

Min familie betyder jo også alt og vil jo langt hellere min familie end mit arbejde! Hvis du læser mit svar ovenfor, har jeg ikke en særlig god arbejdsplads. 

Det jeg sådan har forsøgt at gennemtænke i mit hovede er, at jeg arbejder mig hen til min sommerferie(uge 30,31,32) og så lader mig sygemelde efterfølgende. Dette gør jeg kun for at skåne mig selv, fordi ingen andre end jeg selv passer på mig. 

Men det er selvfølgelig længe at gå hjemme, men har ikke lyst til at være ødelagt den sidste del af min graviditet. Jeg har trods alt stadig 2 børn jeg gerne vil være noget for

Anmeld Citér

15. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Min familie betyder jo også alt og vil jo langt hellere min familie end mit arbejde! Hvis du læser mit svar ovenfor, har jeg ikke en særlig god arbejdsplads. 

Det jeg sådan har forsøgt at gennemtænke i mit hovede er, at jeg arbejder mig hen til min sommerferie(uge 30,31,32) og så lader mig sygemelde efterfølgende. Dette gør jeg kun for at skåne mig selv, fordi ingen andre end jeg selv passer på mig. 

Men det er selvfølgelig længe at gå hjemme, men har ikke lyst til at være ødelagt den sidste del af min graviditet. Jeg har trods alt stadig 2 børn jeg gerne vil være noget for

Ja det er lidt længe at gå hjemme, men så kan du bruge tiden på ekstra kvalitetstid med dine 2 store, med fuldt overskud. Det er i hvertfald bedre med en lidt lang sygemelding end en smadret krop ❤️

Anmeld Citér

15. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Og når arbejdspladsen ikke har forståelse, så synes jeg egentlig også bare du skal tænke på dig selv og være pisse ligeglad. Hvis de nu gjorde en masse for at imødekomme sådanne problemer, så kunne du også strække dig det længere. Men ej. Man skal altså passe på sig selv. Og da især med en bebs i maven ❤️

Anmeld Citér

15. juni 2017

Anonym

Jeg gør rent, og r 20 uger henne og r gået ned i tid, det r simpelthen for hårdt, jeg får ondt i mave og underliv, men mest af alt var jeg så træt af jeg ikke kunne fungere som mor for min store dreng når jeg så kom hjem fra arbejde... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.