Fiskeolie sidst i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2017

HvidSne

Jeg er så forvirret. Min jordemoder har anbefalet mig at fortsætte med fiskeolie hele graviditeten igennem, men så læser man ting som det her:

"Præparater med indhold af fiskeolie af typen Omega-3 olier påvirker blodets evne til størkning og kan derfor ved en fødsel eller operation give forøget blødning og blodansamlinger. Det anbefales derfor at stoppe med fiskeolie-tilskud helst 3-4 uger før og mindst 7 dage før en fødsel/operation." (Fra  https://www.nordsjaellandshospital.dk/afdelinger-og-klinikker/gynaekologisk-obstetrisk-afdeling/om-afdelingen/patientvejledninger/Sider/Anbefalinger-til-gravide-om-kost-mm.aspx&nbsp

Hvad skal man så stole på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2017

Venter på storken

Min jordemoder anbefalede mig at stoppe 4 uger før termin

Anmeld Citér

14. juni 2017

HvidSne

Venter på storken skriver:

Min jordemoder anbefalede mig at stoppe 4 uger før termin

Ah, tak for svar. Er 37+1 i dag, så vil også stoppe med dem nu, for en sikkerheds skyld.

Anmeld Citér

14. juni 2017

Hullahop92

Jeg er også blevet anbefalet både af læge og jordemoder at stoppe. Dog allerede i uge 30 

Anmeld Citér

14. juni 2017

2017morigen

Sidst jeg så på det anbefalede de at stoppe pga en svag risiko for at øge blødning. 

Men jeg forsætter selv alligevel da jeg har øget tildens til blodpropper som ikke kræver blodfortyndende behandling.  Blødte ved sidste fødsel Ca. 350ml, hvor jeg også tog fiskeolie 3g helt op til fødslen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.