Hvad skal man gøre når man i virkeligheden føler sig lidt skrottet, eller glemt at en veninde?
Jeg har (eller måske har haft) denne veninde i nogle år, og jeg følte at vi var ret tætte. Jeg så selvfølgelig også andre veninder/venner, og det gjorde hun også. Så ingen "sidde hinanden af lårene". Men det var altid mig som var den drivende kraft på at skulle ses, og det var de første par år helt okay, da hun havde haft det meget hårdt (som i virkelig meget hårdt), men det stoppede bare ikke, det med at hvis jeg ikke kontaktede hende, så var der ingen kontakt.
Nu har jeg så i en efterhånden lang periode ikke kontaktet hende, med om vi skulle ses. Bare mere sådan nogle lidt ligegyldige beskeder fra min side. Men hun har ikke udvist nogen former for interesse for mig, eller om vi skulle ses. Så det er vel efterhånden tydeligt, at jeg i virkeligheden ikke betød så meget.
Det er i og for sig helt okay. Men jeg forstår bare ikke helt hvordan eller om jeg skal "afslutte" venskabet, eller jeg blot skal lade det flyde endnu mere ud i sandet? Vi bor forholdsvis tæt på hinanden, så vil vil støde på hinanden ofte, og det er også helt fint, og jeg vil selvfølgelig hilse, og måske slå en sludder for en sladder af.
Men hvordan kommer man sig lige over følelsen af, at være blevet "vraget", "skrottet" eller blot være glemt?
Tænk at man kan have det sådan som et voksent menneske.

Anmeld
Citér