Eksperthjælp: 14 måneder, kan han kende moster efter en måned.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

919 visninger
1 svar
1 synes godt om
14. juni 2017

Lisbeth Jess

Hej

Jeg er moster til en dreng på 14 måneder. Jeg ser ham ca en gang om ugen. Overnatter hos ham og har været meget sammen med ham fra start af.
Jeg skal dog rejse en måned her i sommeren og bliver derfor i tvivl om han kan huske mig, når jeg vender tilbage?

Hilsen Moster Signe

Lisbeths svar

Hej!

Dejligt du har et tæt og varmt forhold til din lille nevø. I har og har haft tæt kontakt hele tiden.Det du har givet ham af glæde og nærvær er lagret i hans bevidsthed.Det forsvinder ikke på en måned.

Alligevel kan du måske forvente han ikke lige springer i din favn, når du kommer hjem. Han ser dig an, måske endda han er reserveret overfor dig.

Det må du tage helt roligt. Børn reagerer ved fravær, om det er en uge eller en måned er ikke det vigtige.Han forstår jo ikke, du kommer igen.

For at hjælpe ham til at huske dig, har jeg nogle ideer.

I må have lavet meget sjovt sammen. Laminer nogle forskellige billeder af dig og ham,og lav en lille bog, som han kan bruge som pegebog sammen med mor.

Lav en video på I Pad hvor du synger jeres yndlingssang.

Giv et stort portræt af en smilende moster som kigger direkte på ham, det vil hjælpe ham til at huske.

Håber du får en dejlig ferie og lader op til fornyet samvær med din lille nevø.

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Gode ideer med billeder osv, gør brug af dem. Måske også Skype/Facetime hvis muligt?

Jeg er sikker på det ikke bliver et problem. Min mands bror bor i et andet land, og vores børn ser ham derfor ikke ret tit. Det år vores datter var 15 mdr kom han og boede hos os i 2 uger. Han er ikke lige baby-typen, så udover at han var der, havde de ikke ekstremt meget kontakt. Men jeg skal lige love for at hun vidste hvem han var fra det øjeblik - hun gik i flere uger efter og ledte efter ham i det værelse hvor han havde sovet. Da vi så besøgte dem i hjemlandet en måned senere var hun helt besat af ham. Så de kan sagtens huske så lang tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.