Dårlige odds efter NF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

400 visninger
2 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2017

Anonym trådstarter

Har idag været til NF burde være omkring 12+noget. Ret hurtigt fortæller hun at nakkefolden er noget fortykket og da hun har scannet mig får jeg en vurdering på 1:65 samtidig opdager hun da hun scanner mig at bugvæggen ikke er helt lukket og hun sætter mig 9dage tilbage. Alt i alt har vi nu en aftale med en føtal mediciner men er der overhovedet håb om en glædelig udgang eller skal jeg bare forberede mig på en abort? Er der nogen derude med succes historier ? Jeg er lidt gået i gang med mentalt at forbedrede mig på abort da jeg nærmest ikke tør håbe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2017

Thilde86

Selvom du ser tallet som lavt, og derfor med høj risiko, så er det altså kun fordi du sammenligner med de høje tal med lav risiko. Prøv at kigge på tallet, og så husk at der altså stadig kun er 1/65 risiko for et barn med DS. Det svarer til ca 1,5 procent. Det er lavere end dødsrisikoen ved mange rutineoperationer, som folk meget sjældent dør af.

Prøv at forestille dig at I er 65 kvinder, som alle har fået de samme odds for et barn med DS. Ud af jer 65 er det altså kun én af jer, som får et barn med DS statistisk set.

Jeg kender til flere som har haft dårligere odds end dine, og har fået sunde og raske børn uden DS.

Så jeg vil ikke mene du skal gå og tænke at du skal have en abort, for oddsene er stadig med dig.

Tror og håber på I får et sundt og raskt barn 

Anmeld Citér

13. juni 2017

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Anonym skriver:

Har idag været til NF burde være omkring 12+noget. Ret hurtigt fortæller hun at nakkefolden er noget fortykket og da hun har scannet mig får jeg en vurdering på 1:65 samtidig opdager hun da hun scanner mig at bugvæggen ikke er helt lukket og hun sætter mig 9dage tilbage. Alt i alt har vi nu en aftale med en føtal mediciner men er der overhovedet håb om en glædelig udgang eller skal jeg bare forberede mig på en abort? Er der nogen derude med succes historier ? Jeg er lidt gået i gang med mentalt at forbedrede mig på abort da jeg nærmest ikke tør håbe 

Vi har prøvet det med begge resultater.

Første gang 1:7 og der var en kromosomfejl. Vi afbrød graviditeten i 16. uge.

Anden gang 1:2 pga. forstørrret nf og for meget fostervand. Elina er sund og rask og bliver snart 5 år.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.