Anonym skriver:
Tusind tak for dit svar 
Jeg ved ikke om jeg vil gå fra ham. Jeg tror ikke længere på vi kan få det godt sammen og jeg har ikke lyst til at ses med ham. Men jeg vil gerne hjælpe ham, og sørge for han ikke ryger helt ned igen, som han siger han gør hvis han mister mig. Han fortjener at få det bedre, for han gør ikke det her med vilje. Men jeg synes også jeg fortjener bedre end det han tilbyder mig lige nu, og det er det der er så svært.
Han siger mange gange dagligt at han er stolt af mig, at jeg er smuk og dejlig og at han elsker mig mere end nogen anden. Men han skræmmer mig og får mig til at gøre ting jeg ikke har lyst til, og det er uholdbart.
Jeg tør næsten ikke at sige det er slut for altid, så hellere at vi skal holde pause. For jeg er så bange for hvordan han vil reagere på det andet. Og at det kommer til at gå ud over min søn.
Men jeg kan på den anden side godt se du har ret når du skriver jeg skal stoppe al kontakt, måske også for hans skyld. Jeg føler mig bare som en lort og har sindssygt dårlig samvittighed 
Hvis du seriøst overvejer om du vil være sammen med ham, skal i begge have noget professionelt hjælp!
Men helt ærlig, så lyder det bare virkelig uholdbart, og jeg tror ik du ka hjælpe ham lige nu. Du skriver flere steder at du er bange for hva han ka finde på, hva endten det er frygt for hva han vil gøre ved dig, ham selv eller Gud forbyde at han gør noget ved dit barn, så lyder det som et meget usundt forhold og personligt ville jeg aldrig ture tage chancen og blive!
Jeg havde en ex kæreste da jeg var helt ung, som "stalkede" mig periodisk igennem flere år. Han dukkede også pludselig op mærkelige steder, stod ude foran vores hus om aftnen og spillede højt musik. Til sidst tog min far en seriøs snak med ham og han lod mig være i flere år, også dukkede han pludselig op igen. Engang efter en bytur mødte jeg ham, hvilket nær havde endt i en slåskampe med en af mine venner. Jeg sov i mine forældres hus, og opdagede at han cyklede rundt udenfor huset i flere timer, pludselig ringer fastnetstelefonen og det er så ham. Han køre den samme smøre, jeg elsker dig, jeg vil have dig tilbage, jeg har ændret mig og ska nok ændre mig bla bla bla. Der var jeg omkring 22-23 år, havde en seriøs kæreste og var nok blevet lidt stærker og kloger. Endte med at tale med meget store bogstaver. Han endte med at sige JAMMEN jeg la ik leve uden dig, jeg ved ik hva jeg ska gøre uden dig osv i den dur. Jeg fortalte ham, at det ALTIG kom til at ske, og hva han gjorde var hans eget ansvar. At han aldrig sku kontakte mig igen og hvis han så mig, ku han godt kigge den anden vej, for ellers ville han få seriøs røvfuld
Nu arbejder min mor, med hans nye kæreste, som bliver fuldt til og fra arbejde. Ka han ik følge hende, snakket de i tlf sammen, fra hun går hjemmefra, til hun kommer på arbejde. Han tjekket alt hva hun laver osv og det syntes hun er helt normalt. Tænker bare, at det er godt, det ik er mig!
Så det var bare lige lidt om min erfaring, som jeg stort set aldrig snakker om, fordi jeg måske i bund og grund "skammer" mig lidt over det... Vh Stine