Nemid/irl garanti

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.150 visninger
20 svar
35 synes godt om
12. juni 2017

AnoMom

med alle de Trolls der har været de sidste par dage tænker jeg lidt. Mon ikk man kunne opgraderer siden så den fik noget IRL garanti ? 

Enten med noget nemid eller andet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2017

Bananaalice

Nem ID? For at komme på et børneforum? 
Aaah..
Og hvad skulle det hjælpe? Man kan stadig bare logge ind og trolle..

Anmeld Citér

12. juni 2017

AnoMom

Bananaalice skriver:

Nem ID? For at komme på et børneforum? 
Aaah..
Og hvad skulle det hjælpe? Man kan stadig bare logge ind og trolle..

Det var et forslag. Slap lige af. 

Du kan jo selv overveje og komme med ideer så det mindskes. 

For godt nok træls med de mange Trolls. Man begynder ikk at tage noget som helst alvorligt herinde med mindre det er et "kendt" brugernavn 

Anmeld Citér

12. juni 2017

Soonmom

Jeg er enig i at det ville være total overkill at kræve nem id for at kunne skrive på et børneforum. 

Trolls er nu engang noget man må tage med når man færdes på debatter

Anmeld Citér

12. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville aldrig bruge en baby hjemmeside, eller for den sags skyld nogen andre alm hjemmesider, hvis jeg sku til at logge på med nemid eller andet.

Jeg er en klovn til at huske koder og passwords, så ville aldrig ku bruge det.

Hvis man tænker nogen er en troll, lader man jo bare være med at svare, anmelder tråden eller får sig et billigt grin, over andres vilde fantasi. Vh Stine 

Anmeld Citér

12. juni 2017

Bananaalice

AnoMom skriver:

Det var et forslag. Slap lige af. 

Du kan jo selv overveje og komme med ideer så det mindskes. 

For godt nok træls med de mange Trolls. Man begynder ikk at tage noget som helst alvorligt herinde med mindre det er et "kendt" brugernavn 

Slap selv af Jeg skrev min mening, tror du læser med negative øjne for jeg skrev det slet ikke ment som negativt. Jeg har ingen forslag for jeg synes ikke det er et problem som sitet skal bruge tid på at "komme til livs". Det er et dejligt gratis site, og vil ikke have de skulle tage penge eller andet fordi de skal have større server eller leve op til en masse sikkerhedskrav. 

Anmeld Citér

12. juni 2017

Carina:-)

Tror ikke det kommer til at ske.

De her tråde kommer lidt i bølger- 

Vi kan se det er den samme person der laver profilerne .

Tager det overhånd bliver ipadressen spærret . Men nem-id osv tror jeg slet ikke kommer på tale . 

Anmeld Citér

12. juni 2017

Thea14

Falske profiler og mærkelige opslag, er noget der ses overalt på nettet. Alle debatfora'er er ramt i perioder. 

Det er som regel en tendens der stiger når skolernes ferier starter - så kan I selv gætte jer til alderen på dem bag skærmen. Børnene keder sig nu hvor skolen ikke længere optager dem og vennerne er måske på ferie eller i hvert fald ikke tilgængelige konstant. Nogen børn stjæler cykler og tegner på væggene, andre underholder sig på diverse debatsider. 

Den eneste måde at undgå det på, er ved at lave siden om og kræve nemID eller betaling - noget andre sider har forsøgt sig med, men måtte lukke ned på. Begge dele kræver en helt anden form for server og sikkerhed, og det koster penge - samtidig vil antallet af brugere falde gevaldigt.

Personligt ville jeg ikke betale for at bruge en debatside og jeg ville ikke stole på sikkerheden med nemid.

Istedet er der ikke andet for end at lade være med at tilfredsstille børnene ved at svare på deres indlæg, og istedet blot få dem slettet. Får de ingen respons syntes de heller ikke det er sjovt.

Anmeld Citér

12. juni 2017

Carina:-)

Thea14 skriver:

Falske profiler og mærkelige opslag, er noget der ses overalt på nettet. Alle debatfora'er er ramt i perioder. 

Det er som regel en tendens der stiger når skolernes ferier starter - så kan I selv gætte jer til alderen på dem bag skærmen. Børnene keder sig nu hvor skolen ikke længere optager dem og vennerne er måske på ferie eller i hvert fald ikke tilgængelige konstant. Nogen børn stjæler cykler og tegner på væggene, andre underholder sig på diverse debatsider. 

Den eneste måde at undgå det på, er ved at lave siden om og kræve nemID eller betaling - noget andre sider har forsøgt sig med, men måtte lukke ned på. Begge dele kræver en helt anden form for server og sikkerhed, og det koster penge - samtidig vil antallet af brugere falde gevaldigt.

Personligt ville jeg ikke betale for at bruge en debatside og jeg ville ikke stole på sikkerheden med nemid.

Istedet er der ikke andet for end at lade være med at tilfredsstille børnene ved at svare på deres indlæg, og istedet blot få dem slettet. Får de ingen respons syntes de heller ikke det er sjovt.

Jeg er ret sikker på det ikke er et barn.

Personen har været i gang før og skrivestil samt formulering er ikke et barn plus hun på et tidspunkt i en tidl tråd skrev noget der viste at hun har været her i flere år .

Så jeg er ret sikker på det er en fast bruger der indimellem har for god tid.

Anmeld Citér

12. juni 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Jeg er ret sikker på det ikke er et barn.

Personen har været i gang før og skrivestil samt formulering er ikke et barn plus hun på et tidspunkt i en tidl tråd skrev noget der viste at hun har været her i flere år .

Så jeg er ret sikker på det er en fast bruger der indimellem har for god tid.

Enig. Det er bestemt ikke et barn. Og fra at smile lidt over en Tidseline-tråd er jeg nu lige så træt af indlæggene som andre - mest, fordi de seneste indlæg har været totalt humorforladte og dertil, at troll'en (som selv laver stave- og formuleringsfejl) nu går i kødet på andre brugeres stavning og tegnsætning. Sølle! 

Tak for den hårde hånd fra moderatorerne! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.