Ægløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

389 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. juni 2017

Anonym trådstarter

Hej.
Jeg har haft en hormonspiral indtil marts i år, hvor vi gik igang med projekt baby, som er første gang. Jeg har haft blødning under hormon sammen hver dag i det år jeg havde den og haft regelmæssig cyklus på 28 dage siden.
Jeg havde i denne cyklus menstruation indtil den 30/5 og gik igang med at teste med ægløsning den 5/6 og de har alle været meget klart negative, men teststregen i går den 9/9 var næsten lige så tydelig som kontrol stregen, og i dag meget negativ igen. Kan jeg regne med, at det så var en positiv ægløsningstest i går? Sidst jeg havde ægløsning var den meget positiv præcis 12 dage efter menstruationen. Denne gang er den "næsten" positiv 17 dage efter 

hilsen den forvirrede som så brændende ønsker sig en baby 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2017

altogintet

Anonym skriver:

Hej.
Jeg har haft en hormonspiral indtil marts i år, hvor vi gik igang med projekt baby, som er første gang. Jeg har haft blødning under hormon sammen hver dag i det år jeg havde den og haft regelmæssig cyklus på 28 dage siden.
Jeg havde i denne cyklus menstruation indtil den 30/5 og gik igang med at teste med ægløsning den 5/6 og de har alle været meget klart negative, men teststregen i går den 9/9 var næsten lige så tydelig som kontrol stregen, og i dag meget negativ igen. Kan jeg regne med, at det så var en positiv ægløsningstest i går? Sidst jeg havde ægløsning var den meget positiv præcis 12 dage efter menstruationen. Denne gang er den "næsten" positiv 17 dage efter 

hilsen den forvirrede som så brændende ønsker sig en baby 

Altså man siger jo, at teststregen skal være lige så tydelig eller mere tydelig, for at have ægløsning. Så umiddelbart tror jeg ikke du har haft ægløsning. 

Hvor mange gange i døgnet har du testet? Hvis det kun er én gang, kan ægløsningen jo godt være kommet fx 12 timer efter du har testet næsten positiv. Og er så væk igen 24 timer efter du har testet næsten positiv. 

Sidst vi havde gang i projekt baby brugte jeg ægløsningstest, og tror kun den var positiv et par gange på de 11 måneder. Blev ikke gravid (før til sidst, og der brugte vi ikke test), så enten har jeg slet ikke haft ægløsning i de måneder med næsten positive tests, eller også er den faldet i løbet af de 24 timer der gik mellem jeg testede. 

Håber det gav mening og held og lykke med projekt baby 

www.altogintet.dk

Anmeld Citér

11. juni 2017

Anonym trådstarter

Okay. 

Jeg har kun testet 1 gang om dagen, hver morgen, så det kan sagtens være en mulighed, at den først blev positiv senere på dagen, som du skriver. Vi sexede også som om den var positiv i fredags, så må nok bare vente og se hvad der sker :-) 

Tusind tak for svar :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.