Hvad skal en i 2. klasse have med i skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
14 svar
1 synes godt om
10. juni 2017

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Hej.

Jeg er lidt på bar bund her og søger derfor lidt hjælp.

Vi flytter til Danmark om et par uger, og efter sommerferien skal min datter starte i 2. klasse, men jeg ved ikke, hvad hun skal have med.

Jeg går ud fra, hun skal have en skoletaske og en gymnastiktaske med indhold. 

Hvilke ting skal hun have til gymnastik, og skal det være bestemte farver, eller vælger man helt selv?

Hvor stor en skoletaske skal sådan en størrelse have, og hvad skal der være i skoletasken? Penalhus? Lommeregner? 

Hvor meget tid skal man forvente at skulle bruge på lektier i 2. klasse? 

Jeg beklager alle spørgsmålene, og håber I vil hjælpe. På forhånd tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2017

Loa

Nu starter min godt nok kun i 1 efter sommerferien, men 

1. Skoletaske alm børnestørrelse - som man kan få i de fleste større supermarkeder, taskebutik eller bog & idé. Vi har kun penalhus med. Lommeregner har vi ikke hørt noget om endnu. 

2. Gymnastik tøj er bare noget barnet kan holde ud af lave gymnastik i, samt bløde gymnastik sko (fåes feks i Sportsmaster) og så håndklæde.

Ved selvfølgelig ikke om der er forskel fra skole til skole, men sådan ser det ud hos os

Anmeld Citér

10. juni 2017

Loa

1. Skoletaske alm børnestørrelse - som man kan få i de fleste større supermarkeder, taskebutik eller bog & idé. Vi har kun penalhus med. Lommeregner har vi ikke hørt noget om endnu. 

2. Gymnastik tøj er bare noget barnet kan holde ud af lave gymnastik i, samt bløde gymnastik sko (fåes feks i Sportsmaster) og så håndklæde.

Ved selvfølgelig ikke om der er forskel fra skole til skole, men sådan ser det ud hos os

Anmeld Citér

10. juni 2017

Carina:-)

Min datter i 2 kl har en skoletaske fra jeva der passer til hendes str og med matchende penalhus 

Jeg ville tage i en taskebutik og få vejledning og så kan du også se den på hende,

Til gymnastik har hun inde og udesko samt shortssæt og et zipsæt til hvis det er køligt uden for. 

Mærker bestemmer man selv og så et håndklæde til bad bagefter. 

Lektier - hun skal læse i frilæsningsbog 20 min hverdag og så tror jeg vi gennemsnitlig bruger 1 time på lektier om ugen udover de 5 x 20 min hun læser.

Det skal lige siges hun går i friskole  hvor en del af undervisningen bruges på at lektier bliver lavet i timerne så de kan få den fornødne hjælp. 

Hun har ikke lommeregner med men blyanter viskelæder lineal og farveblyanter af en god kvalitet. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Loa skriver:

Mange tak for svar

Der er mange ting, man skal holde styr på, når man flytter, og jeg er ret praktisk anlagt og vil helst gerne vide, hvad der skal forberedes inden, vi skal ud og købe det

Vi må tage rundt i vores nye by og gå på indkøb, kan jeg se. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

PT

Profilbillede for PT
Carina:-) skriver:

Min datter i 2 kl har en skoletaske fra jeva der passer til hendes str og med matchende penalhus 

Jeg ville tage i en taskebutik og få vejledning og så kan du også se den på hende,

Til gymnastik har hun inde og udesko samt shortssæt og et zipsæt til hvis det er køligt uden for. 

Mærker bestemmer man selv og så et håndklæde til bad bagefter. 

Lektier - hun skal læse i frilæsningsbog 20 min hverdag og så tror jeg vi gennemsnitlig bruger 1 time på lektier om ugen udover de 5 x 20 min hun læser.

Det skal lige siges hun går i friskole  hvor en del af undervisningen bruges på at lektier bliver lavet i timerne så de kan få den fornødne hjælp. 

Hun har ikke lommeregner med men blyanter viskelæder lineal og farveblyanter af en god kvalitet. 

Mange tak for svar.

Vejledning til størrelse var en god ide, tak. Det må vi få gjort.

Da hun pt bruger skoleuniform er der krav til både farver og mærker, så det bliver helt nyt selv at kunne bestemme. 

Så man skal selv både have farver mm med i skole? Vi må finde et smart penalhus, hun kan få med. 

Det lyder ikke uoverkommeligt med kun læselektier hver dag. Hun skal dog gå i en modtagerklasse i starten, så hun kan lære at læse og skrive på dansk - og i det hele taget blive bedre til at tale dansk, end hun har nu, da dansk naturligvis er hendes 2. sprog. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

PT skriver:

Mange tak for svar.

Vejledning til størrelse var en god ide, tak. Det må vi få gjort.

Da hun pt bruger skoleuniform er der krav til både farver og mærker, så det bliver helt nyt selv at kunne bestemme. 

Så man skal selv både have farver mm med i skole? Vi må finde et smart penalhus, hun kan få med. 

Det lyder ikke uoverkommeligt med kun læselektier hver dag. Hun skal dog gå i en modtagerklasse i starten, så hun kan lære at læse og skrive på dansk - og i det hele taget blive bedre til at tale dansk, end hun har nu, da dansk naturligvis er hendes 2. sprog. 

Hvis du køber et penalhus fra jeva er der alt det i de skal bruge ellers er et "pølse" penalhus rigtigt godt for der er god plads.

Synes de bruger rigtig meget med farver i de små klasser også i matematik .

Hvor de f.eks skal ligge tal sammen og så farver man og så bliver det til et billede .

I Livas klasse er der farver osv men synes bare det er rart at hun har det hun skal bruge så de ikke skal "slås" om dem der er i klassen.

En børnesaks er forresten også godt at have med.

Tror det bliver spændende for hende at starte - hvor i landet skal i bo? 

Anmeld Citér

10. juni 2017

PT

Profilbillede for PT
Carina:-) skriver:

Hvis du køber et penalhus fra jeva er der alt det i de skal bruge ellers er et "pølse" penalhus rigtigt godt for der er god plads.

Synes de bruger rigtig meget med farver i de små klasser også i matematik .

Hvor de f.eks skal ligge tal sammen og så farver man og så bliver det til et billede .

I Livas klasse er der farver osv men synes bare det er rart at hun har det hun skal bruge så de ikke skal "slås" om dem der er i klassen.

En børnesaks er forresten også godt at have med.

Tror det bliver spændende for hende at starte - hvor i landet skal i bo? 

Et Jeva penalhus bliver skrevet på listen, tak, sammen med en saks.

Min datter elsker at male og tegne, så hvis de skal det selv i matematik, bliver hun rigtig glad.

Det bliver spændende for hende men også en kæmpe omvæltning. Det er helt andet system og hverdag, end vi er vant til, og hun kommer til at savne sine venner (det gør vi nu alle tre).

Men vi prøver at være positive og se lyst på fremtiden i vores nye land.

Vi skal bo i en landsby lidt uden for Viborg. Det er vel ikke så langt fra dig? Synes at have læst, du bor ved Skive, eller er jeg helt forkert på den her?  

Anmeld Citér

10. juni 2017

PT skriver:

Et Jeva penalhus bliver skrevet på listen, tak, sammen med en saks.

Min datter elsker at male og tegne, så hvis de skal det selv i matematik, bliver hun rigtig glad.

Det bliver spændende for hende men også en kæmpe omvæltning. Det er helt andet system og hverdag, end vi er vant til, og hun kommer til at savne sine venner (det gør vi nu alle tre).

Men vi prøver at være positive og se lyst på fremtiden i vores nye land.

Vi skal bo i en landsby lidt uden for Viborg. Det er vel ikke så langt fra dig? Synes at have læst, du bor ved Skive, eller er jeg helt forkert på den her?  

Jeg bor i Herning så ikke langt fra Viborg 

Ja det bliver en omvæltning men børn er hårdføre så det skal nok gå 

Har en pige på næsten samme alder så når I er faldet til kunne det være vi skulle mødes til en kop et eller andet. 

Det har vi snakket om i London nu kan vi gøre det i DK i stedet for 

Anmeld Citér

10. juni 2017

PT

Profilbillede for PT

Nej, det er ikke så langt væk. Det kunne være hyggeligt at mødes til en kop kaffe og børnene kunne lege. Jeg skal nok sige til, når vi er kommet lidt på plads  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.