Undersøgelse; påvirker livsstil din fertilitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

345 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2017

altogintet

Hej I skønne kvinder

Da jeg sad og skrev dette lille skriv i går aftes, omhandlende en undersøgelse af livsstil og fertilitet, blev jeg nysgerrig på, hvor mange herinde der mon deltager i undersøgelsen?

Jeg synes det er vildt skræmmende, at helt op til 20% af barnløse par, ikke ved hvorfor de ikke kan blive gravide, og jeg håber virkelig at undersøgelsen kan være med til, at vi på sigt får nogle svar. Jeg er helt overbevist om, at livsstil spiller en stor rolle, når vi snakker fertilitet og mangel på samme. 

Selv deltager jeg i undersøgelsen, og har gjort det siden vi tilbage i 2014 begyndte projekt baby.  Jeg har desværre ikke fået overtalt min kæreste endnu, men håber det sker en dag.

Deltager du? - og i tilfælde af, at du ikke gør, er der så en særlig grund?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2017

2017morigen

Jeg gjore med den første tilbage i 08 da det hed snart gravid. Jeg havde lidt glemt at det stadigvæk findes og denne gang var jeg gravid inden jeg kom i tanke om det så kunne jeg ikke deltage. 

Jeg høre til dem som bliver nemt gravid på trods af overvægt og ikke perfekt kost. Men syntes det er Vigtigtat forske i det da jeg kender flere som har svært ved det og må i behandling. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Jeg havde godt set undersøgelsen. Men kan huske jeg tænkte, at det var da lidt mystisk, for troede man længe har vidst og påvist at livsstil påvirker graviditeten. Det har jeg i hvert fald længe hørt fra læger og selv læst. 

Personligt, har livsstilsændring hjulpet meget, så jeg blev gravid på trods af pco. Har også i årevis fået at vide, at rygning og vægten påvirker meget. Kan også mærke forskel på mit helbred generelt og cyklusen efter jeg droppede smøger og blev normalvægtig,samt spiser anderledes.

Alt i kroppen hænger jo sammen. Så i hvert fald de ting er for mig ikke en nyhed. Men måske er det noget helt nyt de vil undersøge, det ved jeg ikke...

Anmeld Citér

10. juni 2017

altogintet

2017morigen skriver:

Jeg gjore med den første tilbage i 08 da det hed snart gravid. Jeg havde lidt glemt at det stadigvæk findes og denne gang var jeg gravid inden jeg kom i tanke om det så kunne jeg ikke deltage. 

Jeg høre til dem som bliver nemt gravid på trods af overvægt og ikke perfekt kost. Men syntes det er Vigtigtat forske i det da jeg kender flere som har svært ved det og må i behandling. 

Ja det har kørt længe, vist helt tilbage til 2007. Det er dejligt for dig, at du har nemt ved graviditet, men jeg er glad for at høre, at du stadig synes det er et vigtigt emne at forske i. Det synes jeg nemlig også at det er  

Vi har svært ved at blive gravide hos os, men vi ved stadig ikke hvorfor. Tror jeg snart vil have lægen med ind over  

Anmeld Citér

10. juni 2017

altogintet

Cherraly skriver:

Jeg havde godt set undersøgelsen. Men kan huske jeg tænkte, at det var da lidt mystisk, for troede man længe har vidst og påvist at livsstil påvirker graviditeten. Det har jeg i hvert fald længe hørt fra læger og selv læst. 

Personligt, har livsstilsændring hjulpet meget, så jeg blev gravid på trods af pco. Har også i årevis fået at vide, at rygning og vægten påvirker meget. Kan også mærke forskel på mit helbred generelt og cyklusen efter jeg droppede smøger og blev normalvægtig,samt spiser anderledes.

Alt i kroppen hænger jo sammen. Så i hvert fald de ting er for mig ikke en nyhed. Men måske er det noget helt nyt de vil undersøge, det ved jeg ikke...

Undersøgelsen har vist kørt siden 2007, så det er rigtig nok, at man længe har vidst, at livsstil spiller en rolle. Jeg tror blot undersøgelsen er til for, at finde ud af præcis hvad det er der påvirker og hvad der ikke gør. Hvis man da nogensinde kan få et reelt svar på dét

Jeg har også læst meget om, at rygning kan nedsætte fertiliteten. Og da vi begge er rygere herhjemme, hjælper det bestemt heller ikke. Vi er dog i fuld gang med at skære ned, og jeg håber sådan jeg kan stoppe helt, inden jeg bliver gravid. Måske endda det "bare" er det der skal til 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
altogintet skriver:

Undersøgelsen har vist kørt siden 2007, så det er rigtig nok, at man længe har vidst, at livsstil spiller en rolle. Jeg tror blot undersøgelsen er til for, at finde ud af præcis hvad det er der påvirker og hvad der ikke gør. Hvis man da nogensinde kan få et reelt svar på dét

Jeg har også læst meget om, at rygning kan nedsætte fertiliteten. Og da vi begge er rygere herhjemme, hjælper det bestemt heller ikke. Vi er dog i fuld gang med at skære ned, og jeg håber sådan jeg kan stoppe helt, inden jeg bliver gravid. Måske endda det "bare" er det der skal til 

Håber det lykkes jer at stoppe. Jeg havde røget siden jeg var 12, og wow sikke en forskel på hvordan jeg har det rent fysisk. Et ønske om en baby er rigtig god motivation, I klarer det helt sikkert 

Anmeld Citér

10. juni 2017

altogintet

Cherraly skriver:

Håber det lykkes jer at stoppe. Jeg havde røget siden jeg var 12, og wow sikke en forskel på hvordan jeg har det rent fysisk. Et ønske om en baby er rigtig god motivation, I klarer det helt sikkert 

Mange tak  Jeg har også røget siden jeg var 12, er i dag 26. Jeg har heldigvis skåret ned til det halve af hvad jeg plejer at ryge, og allerede nu synes jeg, at jeg kan mærke en forskel. Så skal jeg bare lige af med de sidste

Anmeld Citér

10. juni 2017

AnoMom

altogintet skriver:

Hej I skønne kvinder

Da jeg sad og skrev dette lille skriv i går aftes, omhandlende en undersøgelse af livsstil og fertilitet, blev jeg nysgerrig på, hvor mange herinde der mon deltager i undersøgelsen?

Jeg synes det er vildt skræmmende, at helt op til 20% af barnløse par, ikke ved hvorfor de ikke kan blive gravide, og jeg håber virkelig at undersøgelsen kan være med til, at vi på sigt får nogle svar. Jeg er helt overbevist om, at livsstil spiller en stor rolle, når vi snakker fertilitet og mangel på samme. 

Selv deltager jeg i undersøgelsen, og har gjort det siden vi tilbage i 2014 begyndte projekt baby.  Jeg har desværre ikke fået overtalt min kæreste endnu, men håber det sker en dag.

Deltager du? - og i tilfælde af, at du ikke gør, er der så en særlig grund?

Jeg deltager ikke i undersøgelsen af den grund at jeg ikke prøver at blive gravid og min søn var ikke planlagt. Så ved ikke hvor nemt jeg har ved at blive gravid.  

men tror det for nogen spiller en rolle med livsstil hvor for andre har det intet at sige. 

F.eks. Jeg har aldrig levet sundt. Aldrig dyrket motion, røget siden jeg var 15, god dansk mad med masser sovs osv. Jeg blev gravid. 

Min veninde har prøvet i næsten 6 år nu. Ryger ikke, drikker ikke, spiser sundt, dyrker motion, sund BMI osv. Men det vil ikke lykkes for hende. Hun har været gennem samtlige fertalitetsbehandlinger og intet har virket 

Anmeld Citér

10. juni 2017

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg deltog dengang vi forsøgte at blive gravide med vores søn. Jeg synes kun at det var fedt at have muligheden for at deltage i sådan et initiativ, der forhåbentlig kan være med til at hjælpe nogen en dag!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.