Eksperthjælp: 14 måneder, pjevset og mor syg efter drænindlæggelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. juni 2017

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth

Jeg skriver ang min søn på 14 måneder.
Der er lige et par ting jeg vil spørge om.

1. Hans søvn i øjeblikket er elendig også selvom vi samsover, han vågner op og er ked af det, hvad kan det være ? I nat brugte jeg 2 timer før han sov igen. Og sådan har det bare været hele ugen.
Det skal lige nævnes han lige har fået dræn i sine ører.

2. Om dagen når han leger med f.eks sine biler, kan han pludselig blive stik tossede på dem og kaste med dem, og hvis de vender på hoved på gulvet begynder han at græde, hvad kan det skyldes ? Bør man stoppe ham i det og fortælle ham det ikke er ok med aggressiv adfærd over for sit legetøj ?

3. Og lige et sidste spørgsmål: hans humør svinger meget i øjeblikket han er ikke helt sig selv vil rigtig gerne hænge hos mig og hvis jeg bare lige hurtig skal ud med skraldet skriger han efter mig. Og sådan er han også nede i dagplejen når hun lige skal skifte de andre eller lige får hendes opmærksomhed, er det bare lige sådan periode han skal igennem?

Tusind tak for din tid :-)

Kh
Betina

Lisbeths svar

Hej !

Kan godt forstå du bliver lidt bekymret for ,hvad der sker med ham lige nu.

Jeg ser det som en reaktion på en periode, hvor han har været generet af væske i mellemøret. Der har sikkert været perioder med smerter og gråd.

Nu har han fået dræn og så skal det gerne hjælpe. 

Smerterne er væk og han kan høre, det er gode ting. Alligevel har det sat sine spor hos ham.

Han husker ubevidst smerter og ubehag og der går lidt tid inden den

falder til ro igen.

Han har brug for at være i favn  så meget som muligt. Hav ham evt på ryggen i en rygsækbærestol.Jo mere du fylder på ,jo bedre bliver han til at opleve sig tryg igen.

Små børn smider med ting. Det skyldes flere ting. Nysgerrighed. Hvad sker der når jeg smider med den.?  Når de bliver irriterede over et eller andet de ikke kan, det gør alle børn.

Giv ham en bold eller andet  han kan smide med og sig , bilen skal blive på gulvet.Hold om ham, når han bliver vred, så han mærker det er ok.

Det er da også frustrerende når bilen lander på hovedet, bare fordi den bliver kastet. Her var han klar til at lege med den og nu er det umuligt. derfor reaktion.

Han er i gang med at erfare, hvad der sker og i hvilke situationer.

Det tager tid at opøve færdigheder.Han er stadig kun 14 måneder.

Håber dette kan inspirere lidt.Fortsat held og lykke med ham.

God week end.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.