Indekat og fuldtidsarbejde (37 timer)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
8 svar
5 synes godt om
8. juni 2017

Anonym trådstarter

Indekat/lejlighedskat og fuldtidsarbejde. Nogen der har det? Jeg er alene mor og vi køre hjemmefra kl 7 og er hjemme ved 16/17 tiden hver dag nogen dage dog lidt tidligere. Kan man byde en killing/kat det? ... overvejer nemlig meget stærkt at finde os en killing , her ville jeg planlægge drt sådan at vi fik killingen hjem her i sommerferien, så har den 3 uger hvor vi er hjemme næsten hele tiden.. 

Pft 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2017

Flomama

Ja men overvej evt. 2 så har de hinanden 

sørg for et stort kradestræ så de kan kravle højt op og kigge ud. 

Sørg for legetøj, ren bakke, fri tørkost og vand. 

Så har den det helt fint 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym trådstarter

Ja men overvej evt. 2 så har de hinanden 

sørg for et stort kradestræ så de kan kravle højt op og kigge ud. 

Sørg for legetøj, ren bakke, fri tørkost og vand. 

Så har den det helt fint 

Tak for svar . Skal nævnes at muligheden for at den kan komme ud i fx dagtimerne, er der , da lejligheden er med svalegang, altså hoveddøren åbner ud til det fri  2 er ikke en mulighed da vi kun må ha 1 enten kat eller hunD her 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Flomama

Anonym skriver:

Tak for svar . Skal nævnes at muligheden for at den kan komme ud i fx dagtimerne, er der , da lejligheden er med svalegang, altså hoveddøren åbner ud til det fri  2 er ikke en mulighed da vi kun må ha 1 enten kat eller hunD her 

Så den skal være ud hver dag mellem 7-16? Så ville jeg nok bare altid holde den inden istedet

Anmeld Citér

8. juni 2017

FruSteffensen

Jeg ville vælge enten at få en voksen kan som jeg var sikker på kan trives som indekat (det er langt fra alle der kan det og det er synd både for jer og katten hvis I er nødt til at skille jer af med den igen eller få den aflivet fordi den ikke bliver stimuleret nok) eller få 2 killinger sammen som der bliver skrevet så de kan underholde hinanden.

Vær dog opmærksom på at indekatte er ret aktive om natten, så I skal være forberedt på at de larmer og måske vækker jer.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Indekat/lejlighedskat og fuldtidsarbejde. Nogen der har det? Jeg er alene mor og vi køre hjemmefra kl 7 og er hjemme ved 16/17 tiden hver dag nogen dage dog lidt tidligere. Kan man byde en killing/kat det? ... overvejer nemlig meget stærkt at finde os en killing , her ville jeg planlægge drt sådan at vi fik killingen hjem her i sommerferien, så har den 3 uger hvor vi er hjemme næsten hele tiden.. 

Pft 

Næe, det synes jeg ikke at man kan. Det er efter min mening for mange timer den skal være alene. Så hvis i ikke har mulighed for 2 katte, er det en dårlig idé.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Bananaalice

Det kan man da sagtens.. Og det med at larme om natten gør min nu ikke mere, han har fattet det er nat, og vi ser ham først når væggeuret ringer, eller så snart han kan høre der er liv, så kommer han ind og siger godmorgen Men det kan være forskelligt ja.

Men jo, de første to år gik han amok kl. 5. og kat nr. 2 hjalp ikke. Faktisk føler jeg han er bedst nu der kun er ham igen.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym trådstarter

Bananaalice skriver:

Det kan man da sagtens.. Og det med at larme om natten gør min nu ikke mere, han har fattet det er nat, og vi ser ham først når væggeuret ringer, eller så snart han kan høre der er liv, så kommer han ind og siger godmorgen Men det kan være forskelligt ja.

Men jo, de første to år gik han amok kl. 5. og kat nr. 2 hjalp ikke. Faktisk føler jeg han er bedst nu der kun er ham igen.

Vi står op kl 5 hver morgen, så det ville skam ikke genere  tak for svar 

Anmeld Citér

8. juni 2017

CinemaStrange

Katte sover gennemsnitligt 14-16 timer i døgnet, det er også en udbredt misforståelse at de nødvendigvis har brug for at være sammen med andre artsfæller, de fleste katte trives fint alene og har som sådan heller ikke behov for menneskeligt selskab så længe der er mulighed for stimulering i deres omgivelser. Derfor er det ikke som udgangspunkt synd at få en lejlighedskat selvom man er væk ca. 10 timer om dagen. Der er der rigtig mange der har.

Overvej som andre siger en voksen kat du ved trives som indendørskat og med børn eller hvis I tænker i racekat er der ret stor forskel på deres sociale behov og behov for stimulering.

Men alt i alt er det altid godt man gør sig nogen overvejelser inden man anskaffer sig et kæledyr og det lyder det da som om du gør 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.