Det er svært når jeg har lyst til at give dig 2 velmenende råd på 1 gang.
1) får barnet, men regn ikke med faren. Fint hvis han ombestemmer sig, men det er dit liv, og dit barns. Dit barn skal ikke holde dig oppe. DU skal holde dig oppe, fordi du vil noget andet end sådan en båtnakke. Du vil DIG! Dit liv kommer også først, ellers kan du slet ikke lade babys liv komme først! Så tag og hav din mor eller en anden med til scanninger og deslige og find dig et netværk der kan hjælpe dig, sig ja til al støtte du kan modtage. Han skal fandme ikke bestemme, han kunne bare have beskyttet sig, det er også hans personlige ansvar og pligt for sit eget liv. At I ikke er blevet gravide i 2 år kan ligeså godt være fordi I aldrig har knaldet direkte omkring ægløsning eller whatever, det har intet at sige om at det ville blive svært. Han vil dig ikke nu, han vil dig aldrig, du er en tilføjelse i hans liv, og han vil kun være sammen med dig fordi han ikke synes han liiige kan finde andre. Sådan virker han på mig.
2), Jeg er ked af det, men se om du kan nå at få en abort. Jeg var selv gravid med en jeg var dybt forelsket i, men ikke kæreste med. Han ville helst have abort men var også lidt "hvad end du vælger, du skal bare vide jeg skal have et arbejde hvor jeg aldrig er hjemme" og så kunne jeg desuden se ham flirte og kysse løs på alle andre, han var trods alt en player. Jeg skulle finde ud af om jeg 1) ville have abort fordi han ikke elskede mig 2) ville have barnet fordi han ikke elskede mig 3) ville have barnet fordi jeg virkelig ville 4) ville have abort fordi jeg ville. Puuh det var svært. Jeg var så fattig, havde ingen venner, og jeg kunne mærke jeg nok ville kunne få en fødselsdepression for jeg var aldrig glad, selv de få minutter jeg ikke ville have aborten. Jeg boede langt væk fra min mor, og kunne bare forestille mig at sidde helt alene til scanninger og så videre.
Jeg græd mest over, at det var ikke sådan jeg havde forestillet mig jeg ville have et barn.. At alt skulle være brugt, jeg intet selv kunne købe noget som helst nyt, ikke engang en sut, at ingen var der hvis nu jeg skulle have akut kejsersnit ikke kunne løfte barnet de første par dage, og generelt alle nætterne. Og ikke mindst, hvad nu hvis ham gutten slog sig ned med en kæreste, og de lavede et kærlighedsbarn sammen, ville mit så være velkommen? Jamen undskyld men der var simpelthen for meget negativt.
Ja, jeg ville sikkert have klaret det godt, men det ville altid ligge i mig at det skulle være SÅ hårdt. og det er mange enlige der klarer det hver dag. Det ved jeg. De er super seje, jeg fatter ikke hvordan de gør det. Og klart, du skal gøre hvad du føler. Men jeg er glad for jeg har sparet mig selv og et barn for så meget bøvl.
Jeg synes selvfølgelig man skal undgå abortter, men man skal virkelig være egoistisk MENT POSITIVT hvis man skal beholde barnet: ) Skid hul i ham, tænk på dig selv og ikke på ham. If he liked it he should have put a ring on it og alt det der. Du er fandme også et menneske med følelser, og han skider på alle dine følelser.
DU kan ikke bruge 50 år mere af dit liv sammen med ham, for han bliver ikke klar før det er for sent.