Prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2017

NupaSofia

CC79 skriver:

Har aldrig brugt andet end pull out-metoden da jeg ikke bryder mig om de andre præventionsmidler af diverse årsager. Min mand skal steriliseres efter vores 4 barn kom til verden for så kan vi føle os helt sikre.

Det lyder ikke som om, det har været særlig effektivt, hvis i har fået fire børn  

Nej spøg til side, er selv i samme båd. Synes virkelig ikke, at de præventionsmuligheder, der findes for kvinder er særligt tiltalende. Desværre. Og egentlig heller ikke for mænd, går ud fra, at det stadig er, at de enten kan bruge gummi hver eneste gang eller blive steriliseret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2017

Kay

Gummi... jeg kan ikke tåle hormoner 

Anmeld Citér

7. juni 2017

HvidSne

Vi brugte kondomer, men babypigen er lavet på trods af kondomer, så vi går nok over til noget andet efter fødslen. Jeg læner mod at prøve en spiral for at undgå hormoner. Ellers bliver det nok kondomer igen, selvom vi aldrig kommer til at stole 100% på dem igen 

Anmeld Citér

7. juni 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg bruger en blanding af pessar og kondom.

Har prøvet flere forskellige slags prævention med hormon, men der er bare intet der fungerer for mig efter jeg har født. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym

Nu prøver vi på at lave en baby jo, så bruger selvfølgelig intet. Men ellers bruger jeg p-piller normalt...

Anmeld Citér

8. juni 2017

CC79

NupaSofia skriver:

Det lyder ikke som om, det har været særlig effektivt, hvis i har fået fire børn  

Nej spøg til side, er selv i samme båd. Synes virkelig ikke, at de præventionsmuligheder, der findes for kvinder er særligt tiltalende. Desværre. Og egentlig heller ikke for mænd, går ud fra, at det stadig er, at de enten kan bruge gummi hver eneste gang eller blive steriliseret. 

Smiler.. Er aldrig blevet uønsket gravid i hvert fald men ja det har da sine usikkerheder.. Man er jo desværre aldrig helt sikker medmindre man er afholdende og ja det svært at finde det rette præventionsmiddel syns jeg. Vi har altid sagt der er plads til en smutter men nu har vi altså besluttet at vores børnekvote er opbrugt så tør ik satse overhovedet mere. Men ka godt forstå det er svært i junglen af præventionsmidler. Det er slet ik nemt.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Soonmom

Jeg var meget i tvivl. Kobber spiral var det jeg havde tænkt, men da jeg læste at der var risko for værre blødninger og flere smerter, gik jeg væk fra det igen, da rigelige smerter har i forvejen.

Kondomer er vi så dårlige til, ellers havde det været at fortrække.

Så det blev p-piller, det eneste minus er at sidst jeg stoppede gik der 8 måneder før min mens kom, det er rent upraktisk iforbindelse med pb3 

Anmeld Citér

8. juni 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hvad bruger I og hvorfor?

Her bruger vi kondom. Kan ikke tale nogen spiral. Og o piller får jeg udslet af.

Så vi bruger kondom.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Lunae

Vi har siden teenageårene brugt kondom, da jwg ikke må få hormoner og heller ikke ønsker at fylde min krop med det skidt. Vi har netop fået tredje barn og manden skal steriliseres.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Flomama

Ingenting for jeg kan slet ikke få flere børn. Men dengang jeg troede jeg var super sund og derfor skulle holde mig mindst en meter væk fra herre underhyler uden beskyttelse brugte jeg silikone p ring (latex allergi) den er super nem og virker lokalt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.