"Gonal f" og erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.938 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. juni 2017

Louisevilhababy

Hej  

Kort om vores forløb: 

har prøvet i snart 3 år, været i behandling siden oktober, ægløsnings sprøjte og hjemmearbejde, ægløsnings sprøjte og 1x insemination - Nu Gonal f og er på 3. Dagen (altså to dossier henne) 

Der hvor jeg er i tvivl:

jeg har fra igår haft den vildeste oppustet mave, der gør ondt fra brystkassen og helt ned og ud til begge sider af min mave, ligner en i 5. Måned - kan det virkelig være hormonerne? Hvis ja, hvad gør i andre for at mindske det? 

Min anden tanke er at graviditets testen ikke kunne vise min graviditet lige op til min mens, og det er en graviditet der viser sig via den oppustet mave? MEN kan man tage en graviditets test på Gonal f? 

På forhånd tak! 

Louise 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2017

koeapabshicar

Har klinikken ikke scannet dig? De bør følge med i din udvikling af æg og i så fald så er du da i hvert fald sikker på ikke at være gravid :-)

men ja hormonerne kan påvirke din krop til at være oppustet. Jeg fik meget gonal f og var også rigtig oppustet. Jeg kan desværre ikke hjælpe med et middel mod at være oppustet. Forsøg ikke at spise ting man bliver oppustet af, løg, diverse kål, osv. :-)

Anmeld Citér

6. juni 2017

Louisevilhababy

koeapabshicar skriver:

Har klinikken ikke scannet dig? De bør følge med i din udvikling af æg og i så fald så er du da i hvert fald sikker på ikke at være gravid :-)

men ja hormonerne kan påvirke din krop til at være oppustet. Jeg fik meget gonal f og var også rigtig oppustet. Jeg kan desværre ikke hjælpe med et middel mod at være oppustet. Forsøg ikke at spise ting man bliver oppustet af, løg, diverse kål, osv. :-)

Jeg er startet med Gonal f allerede her på 3. Dagen af min cyklus, så jeg bliver ikke scannet før dag 11  

ja jeg har lige gået 4 km og drikker masser af vand for at mindske det  Virkelig ubehageligt st have ondt og være oppustet Ellers må jeg ringe til klinikken her når de åbner for tlf, måske de lige kan tjekke mig just in case 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Louisevilhababy

Opdatering 

min gynækolog synes det var vildt hvis jeg reagerede så vildsomt på Gonal f allerede to dage efter. Vi aftale at prøve med 50 enheder i stedet for 75 enheder for at se hvordan jeg så havde det i dag: stadig krampe og ondt, det føles svært at trække vejret, og jeg er stadig oppustet. Jeg begynder at tro det kan være en irriteret tyktarm, for hvad jeg Google mig til (ja jeg ved man skal passe på med det) så kommer det også frem! - og altså ikke en reaktion fra hormonerne måske?! 

Jeg vil prøve noget træning i dag (sprang den over igår fordi jeg følte mig så træt og oppustet og ulækker) for at se om ikke det kan gøre det bedre, sætte gang i systemet ! 

Obs. har taget graviditets test og den var negativ! 

Anmeld Citér

7. juni 2017

QueensDelight

Det er meget forskelligt hvordan man reagere på gonal f, jeg blev også utrolig oppustet og ligende en gravid. Det væste gik væk efter et par dage, men det var stadig hårdt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.