Toxoplasmose skræk!! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. oktober 2009

siouxiee

Hjælp!! Jeg er i uge 9+6 nu og da jeg var i 7. uge var jeg til firmafest hvor jeg spiste en stor og ganske velsmagende tallerken okse cappachio, altså råt oksekød.. Efterfølgende finder jeg ud af, at man for guds skyld skal holde sig fra den slags, for at undgå foster misdannelser!! Nu går jeg og frygter at mit barn har taget skade... Hulk snøft! Er der nogle der kender risikoens størrelses orden på dette?? Fy føj og adr!!

Mvhs Susie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
siouxiee skriver:

Hjælp!! Jeg er i uge 9+6 nu og da jeg var i 7. uge var jeg til firmafest hvor jeg spiste en stor og ganske velsmagende tallerken okse cappachio, altså råt oksekød.. Efterfølgende finder jeg ud af, at man for guds skyld skal holde sig fra den slags, for at undgå foster misdannelser!! Nu går jeg og frygter at mit barn har taget skade... Hulk snøft! Er der nogle der kender risikoens størrelses orden på dette?? Fy føj og adr!!

Mvhs Susie

puha, nej, kender ikke statestikkerne, men kender frygten!
Vi har katte og de er jo netop kendt for at have toxoplasmose og kunne smitte godt og grundigt. Jeg fik derfor, da jeg var nygravid, taget en blodprøve og fik svaret at jeg ikke havde haft det og derfor skulle være endnu mere opmærksom på det Men vil da tro din læge kan tage en blodprøve på dig også så du kan få lidt tryghed omkring det!?

knus Caroline 19+6

Anmeld

8. oktober 2009

siouxiee

Tusind tak for ideen.. Det var en god ide med blodprøven!  Godt du også lige passer ekstra på, med de ellers så kære, men nu åbenbart faretruende misser.
God graviditet til dig

Anmeld

8. oktober 2009

Ansemusen

Aner ikke hvor ofte man får det. Tror det er ret sjældent men ved det faktisk ikke. Er selv skide nervøs for det mht. vores ildere, selvom de slet ikke har den bakterie ligesom katte. Og så frygter jeg listeriabakterier!!

Anmeld

8. oktober 2009

MaleneG

Ansemusen skriver:

Aner ikke hvor ofte man får det. Tror det er ret sjældent men ved det faktisk ikke. Er selv skide nervøs for det mht. vores ildere, selvom de slet ikke har den bakterie ligesom katte. Og så frygter jeg listeriabakterier!!

Man kan kun få det én gang

Anmeld

8. oktober 2009

Ansemusen

Det ved jeg godt. Mente hvor ofte det forekommer. Altså hvor mange der bliver smittede. Undskyld min dårlige formulering

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.