En af de værste ting ved at være gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
3 svar
1 synes godt om
3. juni 2017

Anonym trådstarter

Åh GUD hvor er det bare noget af det værste, jeg ved! Det er klart, at når man er gravid, så sker der en masse hormonelt, men det betyder jo ikke, at man ikke har følelsesmæssige reaktioner, der er berettigede og fair! Men jeg ved snart ikke, hvor mange gange jeg i løbet af mine tre graviditeter har hørt "Hold op med at være så hormonel", hvis jeg fx er blevet (fuldt ud berettiget) vred over noget. Heldigvis ikke fra min kæreste. Men fra andre - det er sådan et "svagpisser"-argument. Det virker på mig som om, at personen der siger det, mangler et godt modsvar, og så er det jo nemt at diskvalificere mine følelser og sige, at jeg overreagerer på grund af graviditetshormoner.

Hvad svarer i, når folk siger sådan? Når jeres følelse er 100% berettiget og fair og på absolut ingen måde en "hormonel overreaktion"?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2017

S.S.Robin

Anonym skriver:

Åh GUD hvor er det bare noget af det værste, jeg ved! Det er klart, at når man er gravid, så sker der en masse hormonelt, men det betyder jo ikke, at man ikke har følelsesmæssige reaktioner, der er berettigede og fair! Men jeg ved snart ikke, hvor mange gange jeg i løbet af mine tre graviditeter har hørt "Hold op med at være så hormonel", hvis jeg fx er blevet (fuldt ud berettiget) vred over noget. Heldigvis ikke fra min kæreste. Men fra andre - det er sådan et "svagpisser"-argument. Det virker på mig som om, at personen der siger det, mangler et godt modsvar, og så er det jo nemt at diskvalificere mine følelser og sige, at jeg overreagerer på grund af graviditetshormoner.

Hvad svarer i, når folk siger sådan? Når jeres følelse er 100% berettiget og fair og på absolut ingen måde en "hormonel overreaktion"?

Nu er jeg ikke gravid, men jeg ville bede vedkommende om at komme med et bedre argument og hvis det ikke er muligt så skal vedkommende lukke røven 

Uanset hvad så skal man respektere andres følelser. For selvom dine hormoner er ude af kontrol så er det den følelse du står i. 

Anmeld Citér

9. juni 2017

Flomama

Hvad er du 5 år? Jeg er gal på dig fordi xxx og dit argument er hormoner? Jeg venter ved udgangen fra rød stue på din undskyldning  

altså overstående er hvad jeg ville sige ikke hvad jeg mener om dig ts 

ellers skulle man reagere helt homonella begynde at tude helt vildt og flæbe "hvorfor siger du sådan nogle tarvelige ting" bare for at se hvad de nu vil gøre 

Anmeld Citér

9. juni 2017

Bananaalice

Hvis jeg var rigtig gal kunne jeg finde på at sige sandheden er fandme illehørt. Hvis alkohol hjælper folk til at være mere ærlige, så må disse hormoner klart også være ærlighedshormorner.

Man kunne også sige: "Det ændre ikke ved det faktum at det du siger/gør er forkert!" 

Jeg hader også "nå, du har nok pms", man har bare lyst til at sige "Nå, du kan nok ikke tåle kritik fra en kvinde". Hvor er jeg træt af at så snart kvinder udtrykker andre følelser end positive, så er det forkert. Jeg plejer der at svare : "Ja, men hvad fanden er din undskyldning for at være en nar?"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.