Eksperthjælp: 6måneder, sover korte lure om dagen. Svær at putte til nat.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. juni 2017

Lisbeth Jess

Hej
Min søn på næsten 6 måneder falder i søvn meget besværligt om aftnen.
Generelt så tager han ikke lange lure om dagen. Max 1 time. Sådan har han været siden han blev født.
Kun når vi kører bil eller er ude med barnevogn, så kan han sove mere end 1 time.
Han vejer 9 kg og er 70 cm, og han spiser og drikker fint.Nogle gange føler jeg at han drikker for meget mælk. Jeg ammer ikke. Han får modermælks erstatning og skemåltider ( 1-2 gange dagligt )
Problemet er størst om aftnen, når han skal sove. Jeg går i gang ved 20-tiden og nogle gange så kan det tage 2 timer. Han sover og jeg lægger ham i seng, så vågner han 10 min efter og vi kan fortsætte sådan 4-5 gange inden det endeligt lykkes mig. Så er klokken blevet 22-23.
Men når han endeligt sover om natten, så sover han fint og vågner 1-2 gange og drikker mælk og sover igen. Han vågner mellem klokken 7-8 om morgenen.

Hvad kan jeg gøre for at han sover nemmere om aftenen og for at han kan tage længere lure om dagen?

På forhånd tak

Mvh
Fairy

Lisbeths svar

Hej!

Det er frustrerende og slider lidt, når han ikke vil tage nogle gode lure om dagen og også er svær at putte til nat.

Der er mange børn der ikke sover så meget, som der står i bøgerne.

Bemærker han kan sove i barnevognen, det er jo fint.

Vil foreslå dig at gå 2 gode lange ture med ham,så han får lidt mere sammenhængende søvn.

Om eftermiddagen, når han har fået sit mellemmåltid, skal der kropskontakt, nærvær og leg til

Han er en stor dreng, så bæresele er måske for tungt for dig.

en anden mulighed er at have ham på ryggen i en børnebærestol . Det kan de fleste godt lide. Han er med dig, får kropskontakt,.kan snakke og være nysgerrig.

Han vil sikkert nyde en gang babymassage og et varmt bad inden sengetid.

Når han er puttet, skal du blive ved ham. Gerne et kvarter.En tung kærlig hånd på hans krop, så han får tryghed til at komme dybere ned i søvnen.

Når han sover går det fint læser jeg.

Du skriver ,du mener han får for meget mælk. Det er svært at vurdere uden Fødselsvægt ,længde og nuværende vægt(den har jeg fået)Mængden han får af MME?

Med sine 6 måneder er han  stille og roligt igang med at få mere fast føde, og det bliver en større del af hans madindtag det næste halve år.

Håber dette kan inspirere.God pinse og held og lykke med ham.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.