Jer der cykler meget.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
9 svar
6 synes godt om
1. juni 2017

Anonym trådstarter

Min datter cykler til og fra skole og er begyndt og lugte rimelig meget og rimelig dårligt. Hun siger at hun har brug for vådservietter med masser af parfyme. Men hvad gør i andre?

Mangler gode råd til hende.

Er ano, da jeg ikke vil udstille hende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2017

Aristocats

Tænker mere det egentligt handler om at din datter er begyndt at svede mere og lugte end det handler om at cykle? Eller måske er det dårlig kondi? Jeg cykler selv meget, men sveder aldrig af det på den måde som når jeg dyrker sport osv. Jeg bruger bare deodorant som jeg gør hver dag. Er det kun når hun cykler eller er det generelt? Og hvilken deodorant bruger hun?

Anmeld Citér

1. juni 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Tænker mere det egentligt handler om at din datter er begyndt at svede mere og lugte end det handler om at cykle? Eller måske er det dårlig kondi? Jeg cykler selv meget, men sveder aldrig af det på den måde som når jeg dyrker sport osv. Jeg bruger bare deodorant som jeg gør hver dag. Er det kun når hun cykler eller er det generelt? Og hvilken deodorant bruger hun?

Kun når hun cykler men hun cykler også 5km. Frem og tilbage.

Det er meget normalt når hun kun er 13. (hormonelt)

Jeg kan ikke huske hvilken deo hun bruger.

Ang. Kondi så er hun i tip top form. Dyrker Zumba samt yoga.

Anmeld Citér

1. juni 2017

Aristocats

Anonym skriver:

Kun når hun cykler men hun cykler også 5km. Frem og tilbage.

Det er meget normalt når hun kun er 13. (hormonelt)

Jeg kan ikke huske hvilken deo hun bruger.

Ang. Kondi så er hun i tip top form. Dyrker Zumba samt yoga.

Måske vil en "stærk" antiperspirant hjælpe? Eventuelt en man kan få på apoteket, men er det så voldsomt? Hvad med sådan en sportsjakke der er lavet af et eller andet svedabsoberende-lignende materiale... kan ikke lige huske hvad det hedder 

Men det er helt sikkert også alderen, men det er selvfølgelig træls hvis hun lugter meget og skal til at stå og rode med vådservietter osv., så jeg tænker egentligt at en god deodorant er vejen frem og eventuelt noget tøj der gør hun ikke sveder så voldsomt eller får det for varmt 

Anmeld Citér

1. juni 2017

MiniMe2005

Jeg vil skyde på, at det intet har med cyklen at gøre. Jeg begyndte også, at lugte meget af sved i den alder, og det havde intet med kondi eller andet sportsligt st gøre. Jeg spillede håndbold tre gange om ugen plus kampe i weekenden, så jeg var også i god form. Det bliver muligvis forstærket af, at hun cykler, men jeg holder på hormoner med den alder :-)

Jeg ville undersøge markedet for en stærkere deo og droppe den ekstra parfume. 

Og tal med hende om det. Jeg kan huske, at jeg syntes, at det var vildt pinligt med lugten og svedpletterne under armene. 

Anmeld Citér

2. juni 2017

AnoMom

Jeg cykler 20 km om dagen (10 tur/retur). Jeg sveder sjældent. Men har altid en sanex anti aspirant på mig til hvis det skulle ske. 

Anmeld Citér

2. juni 2017

snuskesmor

Hvis hendes tøj er lavet af syntetisk materiale eller bomuld, vil det meget hurtigt komme til at lugte, og lugten går ikke nødvendigvis ud i vask. Læg i blød i rodalon eller eddike jævnligt. Det gør underværker!

Anmeld Citér

2. juni 2017

Zelinasmor

Anonym skriver:

Min datter cykler til og fra skole og er begyndt og lugte rimelig meget og rimelig dårligt. Hun siger at hun har brug for vådservietter med masser af parfyme. Men hvad gør i andre?

Mangler gode råd til hende.

Er ano, da jeg ikke vil udstille hende.

Ganier 48 hour Roll-on er guld værd. Den vil jeg anbefale i prøver. I den alder er en spray deodorant simpelthen ikke nok. Jeg dufter stadig når jeg har styrketrænet 2 timer og brugt ovenstående Roll-on. Den kan købes i næsten alle supermarkeder 

Anmeld Citér

2. juni 2017

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Ganier 48 hour Roll-on er guld værd. Den vil jeg anbefale i prøver. I den alder er en spray deodorant simpelthen ikke nok. Jeg dufter stadig når jeg har styrketrænet 2 timer og brugt ovenstående Roll-on. Den kan købes i næsten alle supermarkeder 

Tusind tak. Den vil jeg købe idag. 

Anmeld Citér

2. juni 2017

MorAugust2017

Jeg har tidligere brugt en deo der kunne fjerne svedlugt i op til fem dage. Den brugte jeg ca hver femte dag og så en almindelig deo de andre dage. Det virkede virkelig godt den kan købes i Matas. https://www.matas.dk/safety5days-men-deodorant-30-ml

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.