Jeg håber sådan at der sidder nogen med gode erfaringer de vil dele ud af.
Sagen er den, at min mand og jeg har to børn, hvor af den ene, en dreng på 4 år (5 til september) har en del motoriske vanskeligheder.
Han er hypermobil i hele kroppen, men særlig meget i yderleddene, dvs. hænder, fingre, fødder og tæer. Især omkring anklerne og fingrene er det et problem. Han har desuden fleksibel platfod på begge fødder.
Han er blevet tjekket hos ortopædkirurger nogle gange, men de anbefaler at vi lader tiden hjælpe ham, i hvert fald indtil han bliver større.
Han er indstillet til at få hjælp fra en ergoterapeut igennem PPR og børnehaven, men denne indstilling har været 5 måneder undervejs og jeg har netop fået besked om at det tidligst bliver engang i efteråret pga. få ressourcer. Jeg er selv kommunalt ansat og ved at det er sådan vilkårene er nogen steder.
Så nu har vi besluttet at vi selv vil finde en ergoterapeut eller fysioterapeut som måske kan hjælpe vores søn. En som kan ovenstående og evt. osteopati ville være så fint.
Men sagen er den, at vi ikke kender nogen der kender nogen der har hørt om nogen. Vi vil egentlig betale det det nu engang koster, men ville foretrække en som nogen havde anbefalet os.
Vi bor i Brøndby og har bil. Men ift. vores arbejde, må det gerne være i nogenlunde afstand fra os.
Og det er så her jeg håber at I kan hjælpe mig.
- Cykelmyggen 
Anmeld
Citér