Anbefaling af ergo- eller fysioterapeut til 4-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juni 2017

Cykelmyggen

Jeg håber sådan at der sidder nogen med gode erfaringer de vil dele ud af.

Sagen er den, at min mand og jeg har to børn, hvor af den ene, en dreng på 4 år (5 til september) har en del motoriske vanskeligheder.

Han er hypermobil i hele kroppen, men særlig meget i yderleddene, dvs. hænder, fingre, fødder og tæer. Især omkring anklerne og fingrene er det et problem. Han har desuden fleksibel platfod på begge fødder. 

Han er blevet tjekket hos ortopædkirurger nogle gange, men de anbefaler at vi lader tiden hjælpe ham, i hvert fald indtil han bliver større.

Han er indstillet til at få hjælp fra en ergoterapeut igennem PPR og børnehaven, men denne indstilling har været 5 måneder undervejs og jeg har netop fået besked om at det tidligst bliver engang i efteråret pga. få ressourcer. Jeg er selv kommunalt ansat og ved at det er sådan vilkårene er nogen steder.

Så nu har vi besluttet at vi selv vil finde en ergoterapeut eller fysioterapeut som måske kan hjælpe vores søn. En som kan ovenstående og evt. osteopati ville være så fint.

Men sagen er den, at vi ikke kender nogen der kender nogen der har hørt om nogen. Vi vil egentlig betale det det nu engang koster, men ville foretrække en som nogen havde anbefalet os.

Vi bor i Brøndby og har bil. Men ift. vores arbejde, må det gerne være i nogenlunde afstand fra os.

Og det er så her jeg håber at I kan hjælpe mig.

- Cykelmyggen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2017

Skouboe

Cykelmyggen skriver:

Jeg håber sådan at der sidder nogen med gode erfaringer de vil dele ud af.

Sagen er den, at min mand og jeg har to børn, hvor af den ene, en dreng på 4 år (5 til september) har en del motoriske vanskeligheder.

Han er hypermobil i hele kroppen, men særlig meget i yderleddene, dvs. hænder, fingre, fødder og tæer. Især omkring anklerne og fingrene er det et problem. Han har desuden fleksibel platfod på begge fødder. 

Han er blevet tjekket hos ortopædkirurger nogle gange, men de anbefaler at vi lader tiden hjælpe ham, i hvert fald indtil han bliver større.

Han er indstillet til at få hjælp fra en ergoterapeut igennem PPR og børnehaven, men denne indstilling har været 5 måneder undervejs og jeg har netop fået besked om at det tidligst bliver engang i efteråret pga. få ressourcer. Jeg er selv kommunalt ansat og ved at det er sådan vilkårene er nogen steder.

Så nu har vi besluttet at vi selv vil finde en ergoterapeut eller fysioterapeut som måske kan hjælpe vores søn. En som kan ovenstående og evt. osteopati ville være så fint.

Men sagen er den, at vi ikke kender nogen der kender nogen der har hørt om nogen. Vi vil egentlig betale det det nu engang koster, men ville foretrække en som nogen havde anbefalet os.

Vi bor i Brøndby og har bil. Men ift. vores arbejde, må det gerne være i nogenlunde afstand fra os.

Og det er så her jeg håber at I kan hjælpe mig.

- Cykelmyggen 

Hannah Harboe.

Hun er den mest fantastiske børnefys jeg kender, hun har behandlet begge mine hypermobile børn, og skulle der være det mindste, så er det hende jeg ringer til.

http://www.boernefyssen.dk/ 

Hun ligger inde ved Nørreport, og man får ikke tilskud fra den offentlige sygesikring til hende, men hun er alle pengene værd og lidt til. Jeg kan ikke anbefale hende nok. 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Cykelmyggen

Skouboe skriver:

Hannah Harboe.

Hun er den mest fantastiske børnefys jeg kender, hun har behandlet begge mine hypermobile børn, og skulle der være det mindste, så er det hende jeg ringer til.

http://www.boernefyssen.dk/ 

Hun ligger inde ved Nørreport, og man får ikke tilskud fra den offentlige sygesikring til hende, men hun er alle pengene værd og lidt til. Jeg kan ikke anbefale hende nok. 

Tusind tak for dit svar. Det er virkelig brugbart.

Det er så fint ift. afstand og prisen er lidt underordnet. Men det kan være der er tilskud fra Danmark.

Vores søn har en del vanskeligheder ift. at "mærke sig selv", hvis man kan sige det sådan. Han kan virke kluntet og meget voldsom i sine besværgelser og bliver ofte misforstået på den baggrund. Jeg tænker det er noget sansemotorisk der er problemet.

Har/havde dine børn også det og har du erfaringer fra Hannah ift. det? 

Igen, tak for dit svar. 

Anmeld Citér

2. juni 2017

Blop2

Jeg kan godt forstå i vælger, at kontakte en selv (jeg kender desværre ikke nogen) men vores søns børnehave søgte om det og vi fik ja, det tog bare 1,5 år at komme igennem ventelisten.

Anmeld Citér

2. juni 2017

Cykelmyggen

Blop2 skriver:

Jeg kan godt forstå i vælger, at kontakte en selv (jeg kender desværre ikke nogen) men vores søns børnehave søgte om det og vi fik ja, det tog bare 1,5 år at komme igennem ventelisten.

Jeg føler lidt at vi bliver nødt til det. Han starter i skole om et års tid, alfså til august næste år, og vi skulle meget gerne have fået noget hjælp inden da.

Sekretæren hos PPR sagde til mig, at vi da skulle være glade for at han ikke lå øverst i bunken (jeg tænker hun mener at det ikke står så skidt til med ham, som det kunne gøre). Det er selvfølgelig også rigtigt, men jeg synes alligevel at over et halvt års ventetid er meget.

Må jeg spørge om I også bor i Brøndby Kommune?

Anmeld Citér

2. juni 2017

Blop2

Cykelmyggen skriver:

Jeg føler lidt at vi bliver nødt til det. Han starter i skole om et års tid, alfså til august næste år, og vi skulle meget gerne have fået noget hjælp inden da.

Sekretæren hos PPR sagde til mig, at vi da skulle være glade for at han ikke lå øverst i bunken (jeg tænker hun mener at det ikke står så skidt til med ham, som det kunne gøre). Det er selvfølgelig også rigtigt, men jeg synes alligevel at over et halvt års ventetid er meget.

Må jeg spørge om I også bor i Brøndby Kommune?

Vi er under Aalborg kommune.

Anmeld Citér

2. juni 2017

Bissen

Ingelis arnsbjerg er en dygtig og kendt børne-ergoterapeut. Hun har speciale i sansemotoriske vanskeligheder. 

http://www.sansemotoriskudvikling.dk/ingelis-arnsbjerg.html

Anmeld Citér

2. juni 2017

Skouboe

Cykelmyggen skriver:

Det er så fint ift. afstand og prisen er lidt underordnet. Men det kan være der er tilskud fra Danmark.

Vores søn har en del vanskeligheder ift. at "mærke sig selv", hvis man kan sige det sådan. Han kan virke kluntet og meget voldsom i sine besværgelser og bliver ofte misforstået på den baggrund. Jeg tænker det er noget sansemotorisk der er problemet.

Igen, tak for dit svar. 

Ja, jeg tror at der er tilskud fra Danmark.

Hun har behandlet mine unger for en lang række forskellige ting, både motoriske og balance/koordination, og problemer med vandladning, og det har været fantastisk hver gang. 

Hun evner at involvere og engagere ungerne i en grad, så de slet ikke opdager at de bliver testet eller trænet, men er sikker på at de bare leget og haft det sjovt. 

Anmeld Citér

3. juni 2017

Skouboe

Jeg kan desuden anbefale sko med ekstra støtte, til bløde ankler. Jeg fik anbefalet www.godesko.dk af motorikkonsulenten i vores kommune. Selvom det er en webbutik, kan man sagtens aftale tid til at komme forbi og prøve skoene. Vi har desuden fået lavet indlæg til begge piger hos Sahva, noget der også har haft en effekt. 

Anmeld Citér

3. juni 2017

Carina:-)

Cykelmyggen skriver:

Igen, tak for dit svar. 

Min ene store søn havde samme problem og han skulle gå til ridning (anbefalet af ergoteamet) og det hjalp helt vildt 

Han fik udover det også behandling men ridningen var helt klart medvirkende til at hans balance og evnen til at mærke egen krop og hvor meget man "fylder" blev meget bedre på kort tid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.