Ny uddannelse/omskoling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

462 visninger
2 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juni 2017

Anonym trådstarter

Jeg arbejder pt som SSH.  Af forskellige årsager føler jeg ikke længere at jeg magter det store ansvar der følger med jobbet. Min psyke er igennem en del år blevet nedbrudt og jeg føler mig utryg ved ansvaret.

Jeg er i fast job. Jeg påtænker at omskole mig til serviceassistent.  Gerne indenfor hospital, da jeg elsker omgangen med andre mennesker.

Hvordan gør jeg lige? Skal jeg sige mit job op, hvis jeg bliver optaget på skolen? Og må man det, uden karantæne bare fordi man vil uddanne sig? Jeg ved jo ikke om jeg kan få job bagefter?

Og hvad med økonomien under uddannelsen? Jeg er over 40 år, så har en del erhvervserfaring og har altid været i job, men er bare ikke psykisk stærk nok længere. Hvad gør jeg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2017

Aspek

Jeg synes du skal kontakte en af de erhvervsskoler der udbyder uddannelsen. Idet du er over 25 år skal du have lavet en erhvervskompetence vurdering, som kan betyde uddannelsens længde forkortes pga dine kompetencer.

Du kan søge om at blive voksenelev gr din alder og derned mulighed for højere indtægt under uddannelsen

Når du starter uddannelse, så får du enten SU eller elevløn. Der er ingen karantæne. Når du evt er færdiguddannet er du jo klar til job.

Jeg tror en samtale med en studievejleder på en erhvervsskole kan give dig svar på langt størstedelen af dine spørgsmål, så prøv at starte med det.

Jeg synes det er sejt du aktivt prøver at tænke nye muligheder for at finde den rette plads for dig på arbejdsmarkedet. Held og lykke med det!

Anmeld Citér

1. juni 2017

Anonym trådstarter

Aspek skriver:

Jeg synes du skal kontakte en af de erhvervsskoler der udbyder uddannelsen. Idet du er over 25 år skal du have lavet en erhvervskompetence vurdering, som kan betyde uddannelsens længde forkortes pga dine kompetencer.

Du kan søge om at blive voksenelev gr din alder og derned mulighed for højere indtægt under uddannelsen

Når du starter uddannelse, så får du enten SU eller elevløn. Der er ingen karantæne. Når du evt er færdiguddannet er du jo klar til job.

Jeg tror en samtale med en studievejleder på en erhvervsskole kan give dig svar på langt størstedelen af dine spørgsmål, så prøv at starte med det.

Jeg synes det er sejt du aktivt prøver at tænke nye muligheder for at finde den rette plads for dig på arbejdsmarkedet. Held og lykke med det!

1000 tak for svaret.

Jeg sidder netop og kigger på nettet og tænker også at jeg skal have fat i en vejleder.

Jeg har alle dage været i job, og ønsker på ingen måde en sygemelding. Så så længe det er forsvarligt, passer jeg mit job, men jeg ved også at jeg må skabe en ændring i mit liv snarest, så jeg ikke forværre min situation. 

Det er en hård men nødvendig erkendelse. Tak for dit søde svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.