Hvilke rettigheder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.135 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2017

Anonym trådstarter

Min datter har fået skoldkopper. Jeg arbejder inden for pleje og omsorg. Hvilke rettigheder har jeg?? For hun må jo ikke komme i børnehave i lang tid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2017

LilleAsMor

Det kommer jo an på overenskomst. Men du har vel (minimum) barnets 1. Sygedag. Og så er resten ferie/fridag/flex (hvis chefen vil) eller pasning hos andre...

Anmeld Citér

30. maj 2017

Tip!

Kunne du have noget afspadsering du kan bruge? 

Ellers har du 2 omsorgsdage, men det skal nok planlægges med din leder. 

Anmeld Citér

30. maj 2017

ESV

Anonym skriver:

Min datter har fået skoldkopper. Jeg arbejder inden for pleje og omsorg. Hvilke rettigheder har jeg?? For hun må jo ikke komme i børnehave i lang tid.

Du har præcis de samme rettigheder som hvis hun ellers var blevet syg. 

Anmeld Citér

30. maj 2017

lineog4

Anonym skriver:

Hvad mener du med rettigheder? I den overenskomst står der hvorvidt du har barn syg og om du eventuelt har to dage. Der står også om du har omsorgsdage og så skal du tale med din arbejdsgiver om hvorvidt du kan og må holde dem i sammenhæng og med kort varsel - det samme med ferie. 

Kan faktisk ikke huske hvad vi gjorde da de havde skoldkopper, mon ikke mormor har været ind over og så varede det vist kun en uge

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym

Vi havde mange sygedage med vores søn, når vi ikke havde flere tilbage at tage af (vi havde 1. Og 2. Barnets sygedag) så blev vi hjemme uden løn. Da vi ikke bare havde bedsteforældre til at tage over og vores søn jo ikke var velkommen i en dag institution. 

Jeg blev fyret fra mit vikariat af samme årsag, men vi havde ikke andre løsnings modeller, da vores dreng var så meget syg de første 3 år af hans liv. Vi var endda to herhjemme til at tage os af syge dagene med ham hjemme, vi delte altid mellem os. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.