Ny eller gammel rotte (arbejde)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
4 svar
6 synes godt om
29. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Hej alle sammen,

Bare lidt for sjov

Hvornår eller hvor længe er man "ny" i sit fag/arbejde - og hvornår er man en "rotte" (dermed en med erfaring)?

Jeg har fx. været uddannet assistent siden 2004, og kun været fra job i sammenlagt 2 år (barsler), så jeg vil betegne mig selv som værende en med erfaring indenfor administration

Dog har jeg OGSÅ været sagsbehandler (ikke uddannet), siden 2014 - på samme job som jeg startede som assistent i 2009. Så indenfor sagsbehandling har jeg 3 års erfaring - men jeg har sagsbehandlet over 300 sager - hvad er man så?

Hvad tænker I om jer selv - er I nye, eller.... Rotter ;-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Rotte.. jeg har været på min arbejdsplads i samme stilling i 10år.. jeg betegner folk som nye indtil de har været her i måske 5år ca. Ikke pga tallet, men min egen tidsfornemmelse. Folk der har været ansat i 2-3år føler jeg lige er startet. Tiden løber! 

Anmeld Citér

29. maj 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det er svært at svar konkret på.

Jeg har været udd social pædagog siden 2005. Og jeg har været 6 forskellige steder, indenfor mit område. 

Her hvor jeg er nu, har jeg været i 2 1/2 år snart. Jeg er en "rotte" da stedet kun har existeret i omkring 3 år, og der har været stor udskiftning, fordi det er har belastet arbejde.

Et andet sted var jeg sammenlagt i 6 år, og var med til at starte en afdeling op, der var jeg også en rotte. 

Nogle steder passer man ind, med det samme og grænsen mellem nu og gammel forsvinder hurtigt. Andre steder ka man ha været i 10 år og stadig være den nye. Vh Stine 

Anmeld Citér

29. maj 2017

striber

Jeg tænker at man først er en gammel "rotte", når man har været samme sted over 5år. 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Flomama

NY I jobbet >5 år 

erfaren over 5 år 

en rotte i faget over 10 år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.