Fremleje af lejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
13 svar
1 synes godt om
28. maj 2017

Anonym trådstarter

Går og overvejer at fremleje min lejlighed ud (bor i en andel).

jeg kan ikke gennemskue eller finde svar på nogen steder om der er regler for hvad man må tag for det? Altså det går jeg ud fra der er men nogen der ved om man kun fx må få dækket huslejen eller må man godt tag så man også får dækket lån? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

jeg kan ikke gennemskue eller finde svar på nogen steder om der er regler for hvad man må tag for det? Altså det går jeg ud fra der er men nogen der ved om man kun fx må få dækket huslejen eller må man godt tag så man også får dækket lån? 

Som udgangspunkt er reglerne sådan de fleste steder, at du må fremleje max to år under forudsætning af, at du regner med selv at flytte tilbage i lejligheden efterfølgende. Og derudover må du kun tage en pris, der dækker huslejen (og potentielt slid på inventar) - altså ikke renten.

Men tjek vedtægterne for din forening.

Anmeld Citér

28. maj 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Når huslejenævnet vurderer sager tager de vist også ting med såsom lejlighedens stand og det generelle niveau for husleje i området.

Anmeld Citér

28. maj 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Dengang jeg udlejede min andel inden den blev solgt hed det max 2 år. Samt at hvis huslejen var højere. Altså dækning af lån så skal der betales skat af det da du så tjener på udlejningen.

kontakt andelsforeningen. De har også kontrakterne du skal bruge og kender alle reglerne

Anmeld Citér

28. maj 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Dengang jeg udlejede min andel inden den blev solgt hed det max 2 år. Samt at hvis huslejen var højere. Altså dækning af lån så skal der betales skat af det da du så tjener på udlejningen.

kontakt andelsforeningen. De har også kontrakterne du skal bruge og kender alle reglerne

Ja problemet er lidt at foreningen ikke rigtig har nogen regler andet end max 1 år. Så de har ikke rigtigt været til nogen hjælp. Men det lyder meget  rigtigt det du skriver.

Anmeld Citér

28. maj 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Der er forskellige regler alt efter hvor ny bygningen er. Men pas på lejeloven beskytter lejer langt bedre en udlejer så du kan ikke lave en tidsubegrænset kontrakt uden årsag. Jeg ville søge advokat hjælp 

Anmeld Citér

28. maj 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Ja problemet er lidt at foreningen ikke rigtig har nogen regler andet end max 1 år. Så de har ikke rigtigt været til nogen hjælp. Men det lyder meget  rigtigt det du skriver.

Der må være nogle vedtægter om det de burde kunne give dig. 

Anmeld Citér

28. maj 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Der må være nogle vedtægter om det de burde kunne give dig. 

Der er vedtægter men det eneste der står er at man må fremleje i et år 

Anmeld Citér

28. maj 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Der er vedtægter men det eneste der står er at man må fremleje i et år 

Hmm. Så vil jeg nok anbefale dig at ringe til skat og snakke med dem. Det er dem der kan ramme dig hårdest hvis der skulle være nogle regler omkring det. 

Anmeld Citér

28. maj 2017

alenemor42

Hvis din vedtægter siger max et år så er det sådan. Det er andelsforeningen der bestemmer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.