Vi har prøvet at blive gravide i 2,5 år. Og i det tidsrum er alle mine veninder blevet gravide på stribe. Det har til tider været rigtig hårdt og givet mig en følelse af håbløshed og dyb misundelse, at det lykkedes for dem og ikke for os.
MEN det har jeg naturligvis holdt for mig selv. Så jeg har vist stor glæde på deres vegne hver gang. Det var jo ikke deres skyld, vi ikke kunne blive gravide, og det måtte så være vildt dejligt for dem. Så jeg imødekom dem præcis på den måde, som jeg selv ville imødekommes den dag, miraklet skete for os.
En af mine tætte veninder blev gravid sidste år men aborterede desværre i uge 11. Det må have været umenneskeligt hårdt. Da hun først annoncerede graviditeten, var jeg misundelig - men jeg tog mig sammen og bed det i mig. De havde virkelig fortjent, at det lykkedes ... men det gik jo så desværre galt
Nu er miraklet endelig sket hos os - omend det er en frygtelig graviditet med mange komplikationer indtil videre.
Jeg har lagt mærke til, at min veninde (som aborterede sidste år), har trukket sig længere og længere væk fra mig, efter jeg er blevet gravid. For nylig gik jeg hende på klingen og spurgte, hvad der er galt - og hun har svaret, at det ripper op i hendes abort sidste år, og at hun skal anstrenge sig for at glæde sig på vores vegne.
Jeg har SÅ ondt af hende og er møgskuffet over hende på samme tid. Jeg ved, det må være svært.... men kan hun ikke spille bare en smule glad.... vi har virkelig prøvet i mange år!?
Jeg ved ikke, hvilket ben jeg skal stå på. Jeg tænker, det nok er bedst overhovedet ikke at nævne mere om graviditet og så stille og roligt lade hende vænne sig til tanken? Og selvfølgelig håbe på, det snart lykkes for dem igen?
Hvad tænker I? 
Anmeld
Citér