Hurtig hjælp, HCG!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2017

Anonym trådstarter

Hej piger.

GID jeg ikke var gået ind og kigge! Har været til første lægeundersøgelse, da jeg var 7+1 (fordi lægen mener jeg er 9+, men det er jeg nu sikker på jeg ikke er, er dog en helt anden snak), og fik svar i dag at blodprøverne var normale. besluttede at logge ind på sundhed.dk, fordi jeg var nysgerrig efter hvad hCG var på.

Der står 14.5 iu/l, hvilket jo så kan omregnes til 14.500 iu/ml, og nu er jeg fuldstændig rædselsslagen, for det er da meget lavt 7+1?? Fandt et skema hvor der stod, at normalen er mindst 25.000 når man er 63 dage fra mens første dag, som jeg er. Hvis jeg kigger på fra befrugtning, altså der hvor jeg selv tror jeg havde ægløsning (lang cyklus) står der 7650-229.000, hvilket jo så i givet fald passer fint nok med mine 14.500, men jeg ved jo reelt set ikke hvornår jeg havde ægløsning.

Hvad nu hvis det er en MA?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2017

Anonym trådstarter

Har skrevet med lægen, som fortalte at det tal jeg så var beta HCG som udgør under 1 procent af det samlede HCG.. Ups det betyder så til gengæld at det samlede HCG må være ret højt?  hvis de 14.5 er en procent, er 1450 hundrede procent, omregnet til ml er det 145000. Jeg roder rundt i det tal, det er nok noget vrøvl. Må se til tidlig scanning onsdag hvor langt jeg er henne og hvor mange der er.. 

Anmeld Citér

26. maj 2017

Vaya

Jeg ved ikke helt, hvordan de der tal beregnes, men jeg undrer mig over, hvordan du får er større tal ved ml end L??

Hvis det er 14,5 pr liter, må det da være en tusindedel af det pr ml?

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Har skrevet med lægen, som fortalte at det tal jeg så var beta HCG som udgør under 1 procent af det samlede HCG.. Ups det betyder så til gengæld at det samlede HCG må være ret højt?  hvis de 14.5 er en procent, er 1450 hundrede procent, omregnet til ml er det 145000. Jeg roder rundt i det tal, det er nok noget vrøvl. Må se til tidlig scanning onsdag hvor langt jeg er henne og hvor mange der er.. 

Du kan slet ikke bruge betakæden til noget som helst, den er ikke HCG-sammenlignelig som den HCG, du måler graviditet med - lad det ligge!!!

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym trådstarter

Ja, I har fuldstændig ret i, at jeg roder total rundt i det 

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym

Det lyder som om du har fået taget blodprøven til NF,og ikke almindelig hcg.

Er det tilfældet,så vær opmærksom på,den er taget for tidligt.

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lyder som om du har fået taget blodprøven til NF,og ikke almindelig hcg.

Er det tilfældet,så vær opmærksom på,den er taget for tidligt.

Ja, det sagde jeg også til lægen, jeg havde endda bedt om at få en tid senere, men han holdt på vi gik ud fra mens første dag. Jeg er jo heller ikke helt sikker på, at jeg er kortere henne. Det ser jeg til scanning onsdag, og så får jeg taget en ny blodprøve hvis det er - samt kontakter sygehuset da jeg risikerer at komme for tidligt til NF. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.