Kære Nico
Du er helt i orden at være nervøs. Jeg ville ønske, at nogen kunne fortælle mig om gastroskise, dengang jeg og min kæreste fik det at vide til nakkefoldsskaningen.
Først og fremmest. Tag det roligt
9 ud af 10 gastroskise børn der bliver født fejler absolut ingenting udover selvfølgelig, at de har en defekt i bugvæggen.
I første omgang skal du finde den lukkede Facebook-side for gastroskisebørn. Der er MANGE derinde, som deler deres erfaringer med hinanden. Det er en kæmpe hjælp.
Jeg fødte i slutningen af marts 2017 på Odense sygehus. Vores dreng var kun 1700 gram, hvorfor det tog lægerne omkring 10-14 dage om at lukke ham helt. Vi var nogle af de "uheldige", hvis man ser på hvor lang tid vi var på sygeshuset. Vi var der i alt 1,5 måned. Det var en hård omgang. Men vi er ude på den anden side nu, og vi har verdens DEJLIGSTE DRENG
De fleste kommer hjem mellem 7-14 dage.
Gastroskisebørn er ligesom alle andre. De har bare ikke en navle. Faktisk skal du bare betragte operationen som en kosmetisk operation. Hvis det kun er gastroskise, som er problemet så fejler dit barn intet andet.
Det der er med gastroskise børn er, at de har mere ondt i maven end andre børn. Vores dreng er snart 4 måneder gammel og tager sig stadigvæk daglige "ture", hvor han græder og græder. Det er lidt ligesom kolik.
Jeg har selv brugt disse to guides:
Probiotika og mælkesyrebakterier
Baby ondt i maven
Dit barns tarme ligger ude i fostervandet og derfor hæver de op. Han vil få ondt i maven og noget af det, som har virket for os og andre er probiotika/mælkesyrebakterier. Det skaber en balance i maven og tager noget af luften.
Hop endelig ind i den lukkede Facebookgruppe og join os andre :-)
Anmeld
Citér