Forsørgertillæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.755 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. maj 2017

sarah2698

Hej allesammen. Jeg har lige søgt om børnetilskud hos udbetaling Danamark da jeg er blevet enlig med min datter. Sagen er endnu ikke  behandlet, men de fortæller mig så snart den er behandlet, kan den først træde i kraft pr næste kvartal? Mit spørgsmål er nu, da jeg er studerende hvornår kan jeg søge om forsørgertillæg? Når den er trådt i kraft eller allerede fra nu af? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2017

Zelinasmor

sarah2698 skriver:

Hej allesammen. Jeg har lige søgt om børnetilskud hos udbetaling Danamark da jeg er blevet enlig med min datter. Sagen er endnu ikke  behandlet, men de fortæller mig så snart den er behandlet, kan den først træde i kraft pr næste kvartal? Mit spørgsmål er nu, da jeg er studerende hvornår kan jeg søge om forsørgertillæg? Når den er trådt i kraft eller allerede fra nu af? 

Du får som enlig fra juli hvis du har søgt efter d. 31/3. Du kan søge og få forsørgertillæg (dobbelt su osv) når du har fået din første udbetaling af børnefamilieydelsen som enlig. Så altså fra Juli også. Åndssvagt system. Sad selv i klemme i sin tid og måtte klare mig 2 måneder alene med barn og alm su.

Anmeld Citér

24. maj 2017

sarah2698

Zelinasmor skriver:

Du får som enlig fra juli hvis du har søgt efter d. 31/3. Du kan søge og få forsørgertillæg (dobbelt su osv) når du har fået din første udbetaling af børnefamilieydelsen som enlig. Så altså fra Juli også. Åndssvagt system. Sad selv i klemme i sin tid og måtte klare mig 2 måneder alene med barn og alm su.

Tak for hjælpen. Så vidt jeg kunne forstå havde jeg også ret til at søge om børnebidrag? men er det noget kommunen går ind og udbetaler til en, hvis den anden part ikke opholder sig i Danmark, og ikke har nogen indtægter? Og må man gerne modtage børnebidrag samt børnetilskud på samme tid? Er nemlig studerende, så det kunne være rart at vide? 

Anmeld Citér

24. maj 2017

sarah2698

sarah2698 skriver:

Tak for hjælpen. Så vidt jeg kunne forstå havde jeg også ret til at søge om børnebidrag? men er det noget kommunen går ind og udbetaler til en, hvis den anden part ikke opholder sig i Danmark, og ikke har nogen indtægter? Og må man gerne modtage børnebidrag samt børnetilskud på samme tid? Er nemlig studerende, så det kunne være rart at vide? 

undskyld der skulle stå børnebidrag samt forsørgertillæg på samme tid? 

Anmeld Citér

25. maj 2017

Xolia

sarah2698 skriver:

Statsforvaltningen fastsætter evt. bidrag og Udbetaling Danmark kan gå ind og udlægge bidraget. Du kan godt modtage bidrag og børnetilskud samtidigt - det ene er offentlig støtte det andet er "privat mellemværende".

Hilsen hende fra Udbetaling Danmark Familieydelser 

Anmeld Citér

25. maj 2017

Xolia

sarah2698 skriver:

undskyld der skulle stå børnebidrag samt forsørgertillæg på samme tid? 

Ja, bidrag er et privat mellemværende mellem dig og far.

Anmeld Citér

5. juni 2017

sarah2698

Hej allesammen, jeg har lige været inde og regne min boligstøtte på borger.dk 

Der stod jeg kunne forvente at få omkring 3300 kr i boligstøtte. 

Jeg er enlig forsørger og bor alene med min datter i en 94 kvm lejlighed. 

Jeg er på SU og får kun udbetalt omkring 5400 kr. efter skat, da jeg endnu ikke har fået behandlet min sag som enlig forsørger. Jeg arbejder også ved siden af og får udbetalt omkring 5000 kr efter skat. 

Min husleje ligger på omkring 6200 uden vand og varme.

Jeg har fået tilsendt et brev fra udbetaling Danmark om at jeg får udbetalt 1800 kr i boligstøtte hvilket ikke stemmer overens med den beregning jeg brugte på borger.dk? 

Kan det virkelig passe, at jeg kan få udbetalt "så lidt" når man er enlig forsørger. 

Anmeld Citér

5. juni 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
sarah2698 skriver:

Jeg er på SU og får kun udbetalt omkring 5400 kr. efter skat, da jeg endnu ikke har fået behandlet min sag som enlig forsørger. Jeg arbejder også ved siden af og får udbetalt omkring 5000 kr efter skat. 

Jeg har fået tilsendt et brev fra udbetaling Danmark om at jeg får udbetalt 1800 kr i boligstøtte hvilket ikke stemmer overens med den beregning jeg brugte på borger.dk? 

Kan det virkelig passe, at jeg kan få udbetalt "så lidt" når man er enlig forsørger. 

Den beregner på borger.dk er bare for at få en idé.  Ikke hvad du skal være sikker på at få. 

Tænker at det måske er fordi du også arbejder.  

Anmeld Citér

6. juni 2017

Bebsen

sarah2698 skriver:

Uden at vide det helt 100, så er det bla fordi din lejlighed er for stor ift det kun er dig og ét barn, du får fuld sikring til x antal kvm, mener det er til 80kvm for en voksen og et barn.  Hvis det derudover bliver vurderet at din lejlighed er dyr for området trækker det vist også ned.

Jeg fik ca det samme, 1900, til et rækkehus på 99kvm, mig og et barn, men min husleje var kun på 5000. 

Anmeld Citér

9. juni 2017

sarah2698

Supergirl skriver:

Den beregner på borger.dk er bare for at få en idé.  Ikke hvad du skal være sikker på at få. 

Tænker at det måske er fordi du også arbejder.  

Tak for dit svar, der var åbenbart sket en fejl. Der stod derinde at min datter fik en indtægt på 9000 kr efter skat om måneden. Hvilket ikke passer da hun kun er 3 år , så den skulle de lige have fjernet og nu skulle boligstøtten gerne passe  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.