Forsørgertillæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.755 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. maj 2017

sarah2698

Hej allesammen. Jeg har lige søgt om børnetilskud hos udbetaling Danamark da jeg er blevet enlig med min datter. Sagen er endnu ikke  behandlet, men de fortæller mig så snart den er behandlet, kan den først træde i kraft pr næste kvartal? Mit spørgsmål er nu, da jeg er studerende hvornår kan jeg søge om forsørgertillæg? Når den er trådt i kraft eller allerede fra nu af? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2017

Zelinasmor

sarah2698 skriver:

Hej allesammen. Jeg har lige søgt om børnetilskud hos udbetaling Danamark da jeg er blevet enlig med min datter. Sagen er endnu ikke  behandlet, men de fortæller mig så snart den er behandlet, kan den først træde i kraft pr næste kvartal? Mit spørgsmål er nu, da jeg er studerende hvornår kan jeg søge om forsørgertillæg? Når den er trådt i kraft eller allerede fra nu af? 

Du får som enlig fra juli hvis du har søgt efter d. 31/3. Du kan søge og få forsørgertillæg (dobbelt su osv) når du har fået din første udbetaling af børnefamilieydelsen som enlig. Så altså fra Juli også. Åndssvagt system. Sad selv i klemme i sin tid og måtte klare mig 2 måneder alene med barn og alm su.

Anmeld Citér

24. maj 2017

sarah2698

Zelinasmor skriver:

Du får som enlig fra juli hvis du har søgt efter d. 31/3. Du kan søge og få forsørgertillæg (dobbelt su osv) når du har fået din første udbetaling af børnefamilieydelsen som enlig. Så altså fra Juli også. Åndssvagt system. Sad selv i klemme i sin tid og måtte klare mig 2 måneder alene med barn og alm su.