Hængt ud på nettet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.110 visninger
8 svar
10 synes godt om
23. maj 2017

Anonym trådstarter

Hej 

hvis man nu spotter at en person er blevet hængt ud på Facebook med navn og billede osv må man så som 3. Person videregive oplysninger om dette til den person der er blevet hængt ud ? Eller er det også ulovligt ligesom det er at hænge folk ud ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej 

hvis man nu spotter at en person er blevet hængt ud på Facebook med navn og billede osv må man så som 3. Person videregive oplysninger om dette til den person der er blevet hængt ud ? Eller er det også ulovligt ligesom det er at hænge folk ud ? 

Du mener at du vil fortælle en person at de er blevet hængt ud på nettet? (Altså skrive en privat besked til dem?) 

Hvorfor ville det være ulovligt, at hjælpe et andet menneske, der ikke ved at deres navn og billede ligger over alt på nettet? Tænk hvis det var dig, dit barn, din familie. 

Anmeld Citér

23. maj 2017

Anonym trådstarter

Supergirl skriver:

Du mener at du vil fortælle en person at de er blevet hængt ud på nettet? (Altså skrive en privat besked til dem?) 

Hvorfor ville det være ulovligt, at hjælpe et andet menneske, der ikke ved at deres navn og billede ligger over alt på nettet? Tænk hvis det var dig, dit barn, din familie. 

Det er jo det.. jeg vil gerne fortælle det til personen da jeg selv ville være ked af mit navn og stilling blev hængt ud.. 

men tænkte om det var ulovligt fordi jeg videregiver jo navnet på den anden person og vil jo helst ikke gøre noget ulovligt 

Anmeld Citér

23. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er jo det.. jeg vil gerne fortælle det til personen da jeg selv ville være ked af mit navn og stilling blev hængt ud.. 

men tænkte om det var ulovligt fordi jeg videregiver jo navnet på den anden person og vil jo helst ikke gøre noget ulovligt 

Det er kun ulovligt hvis du OGSÅ hænger en anden person ud på nettet - hvis du lader det vide, personligt, over sms, mail eller lign., så er det ikke ulovligt.

Anmeld Citér

23. maj 2017

migxher

Lad mig gætte, Du taler om natascha linea fra de unge mødre 

Anmeld Citér

23. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg forstår godt hvad du mener, men du hænger jo ikke den anden ud, du fortæller et uskyldigt offer, at der er en der hænger hende ud. (Har jeg set mange gør til f.eks. kendte, fordi deres navne bliver brugt til noget eller nogen siger noget), og det er jo for at hjælpe folk. 

Det er jo det samme som at sige; X siger at du har knaldet med y, og går nu og siger det til alle. (ville du ikke vide hvis nogen gik og fortalte falske ting om dig? ) Så må personen jo selv bestemme hvad de gør, og det kan jo ikke ledes til bage til dig. 

Anmeld Citér

23. maj 2017

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen  

vil ikke komme ind på hvem det er da det også ville være at hænge ud 

Anmeld Citér

23. maj 2017

Carina:-)

Jeg tror jeg ved hvem det er 

Og har jeg ret er der taget hånd om sagen og hun er meldt til politiet.

Men er det ikke hende ,så ville jeg kontakte vedkommende der bliver hængt ud med screenshot af det du har set 

Det er ikke ulovligt. 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg tror jeg ved hvem det er 

Og har jeg ret er der taget hånd om sagen og hun er meldt til politiet.

Men er det ikke hende ,så ville jeg kontakte vedkommende der bliver hængt ud med screenshot af det du har set 

Det er ikke ulovligt. 

Jeg har underrettet personen 

der var dog også andre der havde underrettet personen så der er taget hånd om sagen og vedkomne er meldt til politiet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.