Første jul uden mine forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. oktober 2009

LouiseNielsen

Phuu, sikke svært det kan være at løsrive sig sine forældre og de ting man er vand til...

Jeg skal for første gang holde jul uden mine forældre.... Skal holde jul på fyn sammen med min kæreste og hans familie.  Syntes det er rigtig hårdt faktisk, og glæder mig egentlig slet ikke til at skulle holde jul....  Det skal helt sikkert nok blive hyggeligt, det er jo bare det med at man plejer....

Andre der havde det sådan da de første gang sku holde jul med mandens forældre i stedet for sine egne?

kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

Vingummien

LouiseLarsen skriver:

Phuu, sikke svært det kan være at løsrive sig sine forældre og de ting man er vand til...

Jeg skal for første gang holde jul uden mine forældre.... Skal holde jul på fyn sammen med min kæreste og hans familie.  Syntes det er rigtig hårdt faktisk, og glæder mig egentlig slet ikke til at skulle holde jul....  Det skal helt sikkert nok blive hyggeligt, det er jo bare det med at man plejer....

Andre der havde det sådan da de første gang sku holde jul med mandens forældre i stedet for sine egne?

kram

Vi skal heldigvis holde ved mine forældre igen i år, da vi har begge børnene i julen, og vil bare være så uoverskueligt at skulle fra Randers til Esbjerg når man ikke har bil og ikke vil kunne overnatte der Så vil julen bare være ødelagt af det som det vil tage i transport osv.

Men gud hvor jeg føler med dig, ved slet ikke hvordan jeg vil reagere når det bliver min tur. Ved mine forældre er det stille og rolig smadre hyggeligt. Kun mine forældre mine brødre og så os. Ved kærestens forældre er det bare hele familien, sidste år var de over 20 vil jeg slet ikke kunne rumme i mit hoved

Anmeld

8. oktober 2009

Bom

LouiseLarsen skriver:

kram

Det er du ikke ene om, jeg skulle faktisk også have holdt jul med svigermekaniken i år.. Puha hvor jeg ikke gad..
Men nu skal jeg heldigvis arbejde juleaften fra 15,30 til 23.30, så vi holder jul med mine forældre hjemme ved os den 23 dec og så kører min kæreste hjem til hans forældre d 24 dec...

Det er en længere historie at jeg ikke gider holder jul med mine svigerforældre..

Anmeld

8. oktober 2009

Lone Jakobsen

jeg skal holde jul uden 3 af mine børn det er bare hårdt.
forige år prøvede jeg det og jeg græd hele vejen igennem. i år har jeg godt nok Rasmus hjemme..... men de andre 3 skal være sammen med deres far. uh hvor er julen bare ikke nær så sjov uden dem.

Anmeld

8. oktober 2009

Kaufie

Har faktisk aldrig prøvet det - så kan udmærket følge dig i, at det ikke bliver "rigtig" jul.

Jeg har kun holdt jul en gang uden mine forældre - og da var jeg i Australien, hvor alting jo var meget anderledes - så dér gjorde det mig ikke så meget ikke at være i familiens skød.

Vi har de sidste 3 år taget min svigermor og min mands lillebror med ud til mine forældre - så på den måde har vi begge været sammen med den nærmeste familie - og de med os og William.

Men det har jo så også kun kunnet lade sig gøre, fordi de (svigerne) kun var to personer - og fordi mine forældre bare er gode til at åbne deres hjem.

Anmeld

8. oktober 2009

tumle81

Jeg kan sagtens følge dig, det er bare ikke det samme når man ikke skal holde jul med mor og far!

Heldigvis er min families traditioner og min svigerfamilies traditioner næsten de samme, og vi gør meget ud af at det skal være hyggelig og intimt og kun med den nærmeste familie.

Hos mine forældre er det derfor min mand og jeg med børnene og så min bror, hans kone og deres børn. Virkelig dejligt!!
Hos min svigermor er det sammen med min mands søster, hendes mand og deres børn, også rigtig hyggeligt...

Vi gør det sådan at vi det år hvor vi er hos mine forældre, holder vi d 23. december hos svigerfamilien og omvendt året efter...

I år er det hos mine forældre, og jeg glæder mig rigtig meget... Det bliver bare dejligt at være hjemme hos mor og far igen...

Knus Kathrina 37+2

Anmeld

8. oktober 2009

oo

første gang jeg skulle holde jul uden min familie var jeg lige fyldt 18 og var blevet smidt ud hjemmefra, så jeg holdt med min daværende kæreste, hans mor og storebror og selvom jeg tudede hele dagen over, at jeg ikke skulle være med min familie, så var det en rigtig hyggelig juleaften. og siden da har jeg ikke haft noget problem med at holde jul uden min familie - ofte er det det jeg mest har lyst til! så holder vi enten alene eller sammen med gode venner. Vi har endnu ikke holdt hos Sørens familie, fordi Søren ikke har haft lyst, men det kommer nok om nogle år. måske

Anmeld

8. oktober 2009

Honningblomst

Det betyder intet for mig hvor det hodles eller hvordan, bare børnene har det godt...må dog indrømme det var lidt svært at undvære drengene sidste år for første gang OG sidde helt alene, men det er jo bare en dag som alle andre..jeg er nok ikke så traditionsbunden og synes egentlig julen er lidt for meget...
Knus Eva..

Anmeld

8. oktober 2009

Mie A

Ja, sådan havde jeg det også første gang at jeg skulle holde jul uden mine forældre. Men heldigvis erfarede jeg at det slet ikke er så slemt! Og nu griner jeg lidt over alt den frustration jeg havde over det dengang...

Anmeld

8. oktober 2009

Svenne

Jeg har det præcis som dig. Jeg skal også holde jul hos svigerforældrene for første gang i år - og jeg vil ikke ligefrem sige, at jeg glæder mig. Ikke pga. svigerfamilien - de er sgu gode nok - men jeg vil bare hellere være sammen med min egen familie den aften.
Men vi har så arrangeret, at vi skal være sammen med min familie d. 23. december og igen til julefrokost d. 25... Så det hjælper lidt på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.