Skal jeg sygemelde mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
7 svar
8 synes godt om
21. maj 2017

Anonym trådstarter

Hej Ladies ❤ 

Er gravid i uge 29 og kan egentligt gå på barsel om tre uger fra mit arbejde som folkeskolelærer. Et fysisk krævende job i indskolingen som faglærer i 1.-3. Klasse og klasselærer i en 3. Klasse. Min 3. klasse har jeg overtaget efter vinter (her ved min chef godt at jeg er gravid) efter at deres lærer må sygemeldes grundet bækkenløsning og plukveer. Det var en rigtig svær periode for ungerne, og det var tydeligt at klassen var ved at falde fra hinanden. Jeg overtog dem, fik struktur på, og nu stortrives de.

Midlertidigt er jeg bare voldsomt ramt af bækkenløsning og nogle dage har jeg det som om at jeg skal kaste op fordi det gør så ondt. Men jeg er så pokkers splittet. Jeg ved min krop har brug for at blive passet på, og jeg tænker at en sygemelding vil være rigtig for mig. Men de pokkers skønne og dejlige unger kan jeg bare ikke svigte. Der er de mest sårbare børn, som ikke kan tåle flere skift. 

Jøsses hvor er jeg splittet. Hvad havde i gjort - holdt de tre uger ud(det er jo "kun" tre uger) eller sygemeldt jer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2017

Miti's mama

Anonym skriver:

Hej Ladies ❤ 

Er gravid i uge 29 og kan egentligt gå på barsel om tre uger fra mit arbejde som folkeskolelærer. Et fysisk krævende job i indskolingen som faglærer i 1.-3. Klasse og klasselærer i en 3. Klasse. Min 3. klasse har jeg overtaget efter vinter (her ved min chef godt at jeg er gravid) efter at deres lærer må sygemeldes grundet bækkenløsning og plukveer. Det var en rigtig svær periode for ungerne, og det var tydeligt at klassen var ved at falde fra hinanden. Jeg overtog dem, fik struktur på, og nu stortrives de.

Midlertidigt er jeg bare voldsomt ramt af bækkenløsning og nogle dage har jeg det som om at jeg skal kaste op fordi det gør så ondt. Men jeg er så pokkers splittet. Jeg ved min krop har brug for at blive passet på, og jeg tænker at en sygemelding vil være rigtig for mig. Men de pokkers skønne og dejlige unger kan jeg bare ikke svigte. Der er de mest sårbare børn, som ikke kan tåle flere skift. 

Jøsses hvor er jeg splittet. Hvad havde i gjort - holdt de tre uger ud(det er jo "kun" tre uger) eller sygemeldt jer? 

Du skal sygemeldes. Hvis du kører for hårdt på kan du virkelig give dig selv varige mén. Og det er der ingen der er tjent med. 

Anmeld Citér

21. maj 2017

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Du skal sygemeldes. Hvis du kører for hårdt på kan du virkelig give dig selv varige mén. Og det er der ingen der er tjent med. 

Tak for dit svar! Det er nok det jeg inderst inde også godt ved. Men hold da op nogle tunge skridt ind til chefen for at snakke med ham om det. 

Overvejer dog lidt at prøve en deltidssygemelding og blive ved med at have min 3. Klasse. Det er ikke så frygteligt krævende! 

Anmeld Citér

21. maj 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Åh det er svært - jeg havde nok holdt ud selvom det er vanvittig forkert - men samtidig nogle koret uger der er tilbage med bøde kr. Himmelfart og pinse ..... Men i først inde ved vi jo det er bedst med en sygemelding ... Men jeg forstår dig. Er selv pædagog og ved hvor meget ens følelser kan fylde i den situation ��pøj pøj til dig

Anmeld Citér

21. maj 2017

lineog4

Jeg havde nok selv vurderet at de næste 3 uger jo faktisk dårligt er 10 arbejdsdage og bidt tænderne sammen, men jeg er også en klovn til at give mig selv lov til at være syg.

Men skulle jeg tænke ideelt, så havde jeg nok taget på arbejd i morgen, ringet til min læge og fået en tid (for jo ingen sygemelding uden en læge om alle omstændigheder), og så havde jeg spurgt om min læge ville godkende en deltidssygemelding og fået afsluttet den 3. Klasse på en ordentlig måde. Jeg ville så gå til min ledelse og bede om at måtte forberede mig hjemme fra og kun være på skolen i de lektioner jeg havde den 3. Klasse.

Anmeld Citér

22. maj 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg havde nok selv vurderet at de næste 3 uger jo faktisk dårligt er 10 arbejdsdage og bidt tænderne sammen, men jeg er også en klovn til at give mig selv lov til at være syg.

Men skulle jeg tænke ideelt, så havde jeg nok taget på arbejd i morgen, ringet til min læge og fået en tid (for jo ingen sygemelding uden en læge om alle omstændigheder), og så havde jeg spurgt om min læge ville godkende en deltidssygemelding og fået afsluttet den 3. Klasse på en ordentlig måde. Jeg ville så gå til min ledelse og bede om at måtte forberede mig hjemme fra og kun være på skolen i de lektioner jeg havde den 3. Klasse.

Men det er nok egentligt vejen jeg er nødt til at gå. 

Kan ikke blive ved med at slæbe mig igennem dage, hvor jeg skal kaste op over at have så ondt, så tror lige jeg snakker med chefen om løsningen med min 3.klasse. 

Tak for dit svar! 

Anmeld Citér

22. maj 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hej Ladies ❤ 

Dejligt du tænker på dit job og børnene på den måde. Men svaret er klart. Du skal sygemeldes så du ikke får varige men. 

Husk også på at der skal ske skift om 3 uger uanset hvad når din barsel starter så om det er nu eller der kan være det samme

Anmeld Citér

22. maj 2017

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres svar allesammen. 

Jeg er i dag blevet deltidssygemeldt, så jeg fortsætter med min 3. Klasse, og frigøres fra mine andre timer. Jeg er godt tilfreds med beslutningen, og håber på at jeg holder til det i de uger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.