Ondt det meste af tiden....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

327 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. maj 2017

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg stoppede på p piller i slut april. Fik så ægløsning her starten af sidste uge. Men siden 1 dage før min ægløsningstest viste positiv begyndte det at gøre mens aktik ondt enden i den ene side eller anden side af under livet og det gør det stadigt. Jeg er oppustet hele tiden. Vi havde selvfølgelig sex under ægløsning. Men min chance for en graviditet lige efter p piller. Den tror jeg ikke på er der. Eller hva? Ved jo godt ægløsning kan gøre ondt. Men plejer det at forsætte?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2017

MiniMe2005

Jeg har aldrig kunne mærke min ægløsning, så smerterne kan jeg ikke hjælpe med.

Men du kan sagtens blive gravid så hurtigt efter p-pillestop. P-pillerne kan give lidt ubalance med uregelmæssige cykli, da kroppen skal vænne sig til at være uden kunstige hormoner igen, og det kan derfor være sværere at regne ud, hvornår man har ægløsning. Men du kan blive gravid hvad enten du er stoppet med dem for en måned siden eller et år siden.

Men når det så er sagt, så har et gennemsnitligt, raskt par kun 20 procent chance for en graviditet, selv hvis de rammer ægløsningen. Og det er uanset om, man har været på p-piller eller ej. Det er også derfor, par i gennemsnit prøver seks-otte måneder, før de opnår en graviditet.

Men jeg krydser da fingre for, at den er der :-)

Anmeld Citér

21. maj 2017

Anonym trådstarter

Sidste gang jeg smed p pillerne. Gik der 1 måned før jeg var gravid. Men der havde jeg ikke smerter på samme måde som nu. 

Jeg må vente og se hvad der sker. Jeg skal have min mens omkring d 1-3 juni.  

Anmeld Citér

21. maj 2017

altogintet

Anonym skriver:

Hej.

Jeg stoppede på p piller i slut april. Fik så ægløsning her starten af sidste uge. Men siden 1 dage før min ægløsningstest viste positiv begyndte det at gøre mens aktik ondt enden i den ene side eller anden side af under livet og det gør det stadigt. Jeg er oppustet hele tiden. Vi havde selvfølgelig sex under ægløsning. Men min chance for en graviditet lige efter p piller. Den tror jeg ikke på er der. Eller hva? Ved jo godt ægløsning kan gøre ondt. Men plejer det at forsætte?

Jeg får nogle gange stik i højre side af maven, men det bør bestemt ikke være min ægløsning jeg kan mærke, for har ingen æggeleder i den side. Måske er det blot almindelige smerter, og så er jeg helt overbevist om, at os i projekt baby mærker til hver en lille ting i vores krop, og vi forveksler hurtigt almindelig ondt/smerte/sygdom med graviditetstegn. 

Du KAN altså godt blive gravid, selvom du først lige har smidt p-pillerne. Jeg kender flere, inkl. min egen mor (lort det ikke går i arv!) som aldrig nåede at få rigtig menstruation efter de stoppede med p-piller fordi de blev gravide med det samme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.