At donere æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. oktober 2009

Dictes mor

Jeg blev inspireret af et andet indlæg om at være organdonor, og så kom jeg til at tænke på, at jeg egentlig føler mig lidt dobbeltmoralsk, for jeg er godt nok organdonor, de kan tage alt det, de kan bruge. Men jeg har sagt nej til at donere æg. Det er noget man bliver spurgt om, når man skal igennem IVF behandlinger bl.a.

Er det noget I andre har tænkt over, om I ville donere æg. Der er jo meget stort behov for dem. 

Jeg sagde som sagt selv nej, men jeg synes, at det var rigtig svært at tage stilling til, og jeg havde det egentligt lidt dårligt med det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

Tynen

Jeg gad virkelig godt jeg "kunne", men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til det.
Ikke pga. af alle de undersøgelser, "behandlinger" m.m. man skal igennem, men mere det følelsesmæssige aspekt i det - Altså tanken om at det er "ens barn" man giver videre.
Det er egentlig lidt dumt, for æggene går alligevel til spilde når man får menstruation, så det er jo ikke fordi man selv skal bruge dem - Og tænk, hvor meget glæde man kunne give et andet par ved at gøre det.

Det kan være jeg ændrer mening engang, men sådan er jeg desværre ikke anlagt lige nu

Anmeld

8. oktober 2009

Tynen

Sorry - Postede indlægget 2 gange

Anmeld

8. oktober 2009

oo

ja, det er noget jeg har tænkt rigtig meget på også, der hænger jo foldere overalt på fertilitetsklinikken og man ved jo godt at der er mangel på donoræg i DK og så ved man jo også godt hvor smertefuldt det er ikke at kunne få børn.
alligevel har jeg besluttet at jeg ikke vil donere æg. jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at give mine æg fra mig og vide at der måske er andre der får børn på dem. Slet ikke nu hvor jeg ikke selv får børn - men altså heller ikke hvis jeg får 30 unger! Sådan har vi det bare herhjemme. Jeg har også besluttet at jeg ikke vil bruge et donor æg selv, hvor Søren er meget mere large omkring at bruge donorsæd (hvilket vi heldigvis ikke har brug for).
Jeg ville desuden aldrig gå igennem disse hormonbehandlinger osv der er ved donationen hvis det ikke var for os. ja, jeg syntes ærlig talt de er dødens pølse og det går rigtig meget ud over vores parforhold og sexliv.

Anmeld

8. oktober 2009

Lise

Jeg vil ikke donere æg af fuldstændig egoistiske grunde. Dels fordi jeg ikke ønsker at gå igennem behandlingen for det, og så fordi jeg slet ikke kan have tanken om at der er andre børn derude som faktisk render rundt og deler min dna. Hvis jeg så et barn der lignede mig eller mine børn, ville jeg ikke kunne lade være med at tænke på det... Jeg ønsker bestemt heller ikke at min kæreste skal donere sæd, af samme grund.

Jeg ville ønske man kunne hjælpe barnløse på en anden måde, men har altså ikke lyst til at sprede mine gener til andre end mine egne børn.

Men hvis min hjerne en dag stopper med at fungere, må man også gerne rippe mig for organer....

Anmeld

8. oktober 2009

NaFe

Jeg ville ønske a man kunne doner sin æg...For jeg kunne godt finde på det. For mig er det for urealistisk a have et "forhold" til de æg man nu ville doner. Og vil ikke begynde a se efter børn der ligner mig. Jeg ville med glæde give det til nogen der brændene ønsker sig et barn. Og jeg syntes vi alle fortjener a opleve den glæde ved a få et barn..og ja få hele graviditeten med...

Anmeld

8. oktober 2009

Dictes mor

Det er af samme årsager, jeg valgte at sige nej. Altså det rent følelsesmæssige, og på en måde følte jeg mig også lidt presset af familie til at sige nej.  Behandlingerne skulle jeg igennem alligevel, så var ikke derfor. Men hvis man ikke skal igennem dem for ens egen skyld, så ville behandlingerne også afskrække mig, grunden til de er til at holde ud, er jo fordi man selv håber på at få sig en lille.

Anmeld

8. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

jeg har tænkt længe over netop dette.... men det betyder simpelthen for meget fpr mug at det er mit DNA børnene laves af... det betyder for mig at jeg er deres mor....

Anmeld

8. oktober 2009

Berg

Jeg kan godt forestille mig at jeg vil donere æg når jeg selv er færdig med at få de børn jeg skal have. Arbejder selv på fertilitetsklinik og vil gerne hjælpe andre indenfor den kategori ( selvfølgelig også igennem mit arbejde) Jeg ved hvor stor efterspørgslen er på donoræg, især indenfor det offentlige system. Har ingen moralske skrupler i den retning.

Anmeld

8. oktober 2009

Rikkemor89

Hvis jeg ikk selv havde så mange problemer med at blive gravid ville jeg gerne hjælpe andre med a få børn .
Men nu er jeg en af dem, som havde svært ved at blive gravid, så vil ikke .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.