Eksperthjælp: Hjælp jeg er gravid igen igen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.191 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. maj 2017

Linda Stæhr

Kære brevkasse.
Jeg er i syv sind. Jeg er stadig på barsel med min søn på 10 måneder , får barsels dagpenge fra kommunen, da jeg valgte at forlænge min varsel , men nu er jeg blevet gravid igen. Jeg arbejder indenfor kommunen som hjælper. Men skal tilbage på arbejde den 12 juni , men min læge har sagt at han råder mig til at sygemeldt mig da det er komplikationer , men i princippet skal jeg først oå varsel fra august. Skal føde oktober. Hvad gør jeg , hvordan skal jeg sygemeldt mig til mit arbejde når jeg ikke er startet fra barsel endnu og hvordan får jeg penge. Anet ikke hvad jeg skal gøre og mit arbejde skal jo helst vide det inden jeg skal starte op igen , at jeg ikke kommer tilbage pga ny graviditet. Kan jeg overhovedet få sygepenge fra arbejdet når man har været på barsel og hvornår ig hvordan skal jeg fortælle dem det. ? Jeg ville starte med at skrive en mail da jeg også har fået ny leder og hende kender jeg ikke. Mvh s

Lindas svar

Kære S

Ro på, træk vejret. Du er ikke den første person der fortsætter barsel efter barsel – og du er slet ikke den første der bliver sygemeldt pga graviditet!

Der findes ordninger der kan understøtte dig i din situation – bl.a. din fagforening (som jeg håber du har eller straks vil melde dig ind i

Mit råd til dig er at trække vejret dybt, aftale (evt. pr mail) lige at kigge forbi din leder, så I kan se hinanden i øjnene og finde en plan.

Jeg ønsker dig og din familie alt det bedste.

Venlig hilsen Linda Stæhr

Familierådgiver ved Trivsel i familien.dk

Ps. Jeg inviterer til oplæg om vuggestue start for barslende mødre og fædre. Næste hold i Aarhus d. 30. juni er faktisk gratis! Se mere her.

Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.

Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.