Bolig størrelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
8 svar
2 synes godt om
15. maj 2017

Mtj

Hej alle. Før min kæreste og jeg fandt ud af jeg var gravid, havde vi sagt ja til en 2 værelses på 66kvm. Planen var at flytte ind d 1/7-17. Men jeg er nu kommet i tvivl. Jeg mener det er nemmest at flytte i en 3 værelses fra starten, når vi nu ved at det alligevel skal ske på et tidspunkt, min tanke et også i forhold til, at det faktisk er ret dyrt at blive ved at flytte. Min kæreste er derimod uenig, og synes vi skal flytte i den 2 værelses, og så kan vi altid finde noget større om et par år. Nu vil jeg så lige høre hvad i har af erfaringer med to voksne og en baby i en 2 værelses? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

For os fungerede det fint med en 2 vær indtil legetøjet blev større og hobede sig op omkring 2 års alderen  

efterfølrendr har vi boet 4 mennesker i en 3 vær  indtil den mindste var 1år, men vi kunne godt have blevet et år mere eller 2. Vi manglede bare noget udendørsplads  

Anmeld Citér

15. maj 2017

MiniMe2005

Vores lejlighed er egentlig en treværelses, men det ene værelse er åbnet mod køkkenet, så det reelt er en toværelses på 70 kvm. Det fungerer fint. Vores søn kan selvfølgelig ikke få sit eget værelse, men det har heller ikke været relevant endnu. Han har et legehjørne i stuen og sover i en tremmeseng i vores soveværelse. Jeg synes også, det er ret trygt at have ham så tæt på, mens han stadig er så lille (han er et år). Vi forventer tidligst at flytte i noget større om et-to år, og indtil da må det fungere, som det gør nu :-)

Men når det så er sagt, hvis I har råd og har fundet en større lejlighed, så tag dog den :-) Så "sparer" I en flytning. Men det skal ikke være en forhastet beslutning, hvor I bare tager den første og bedste.

Anmeld Citér

15. maj 2017

Enlig

Her flyttede vi i et to værelses hus. Det fungrede indtil hun blev fire mdr. Også måtte hun få sit eget værelse. For vi alle tre vækkede hinanden hele natten

Anmeld Citér

15. maj 2017

hipsomhapper

Vi bor 3 (mor, far og baby på 8 mdr) i en toværelses på 53 kvm. Det har ikke været noget problem og vi regner med at blive boende 1½-2 år mere

Man skal selvfølgelig lige indrette sig lidt smart, men det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld Citér

15. maj 2017

Thea14

Vi bor i en 2 værelses med vores datter på 4 år og lillebror på vej. Umiddelbart kommer der til st gå et år eller to før vi kommer herfra, da vi er ved at spare op til udbetalingen på hus, og det vil udskyde det gevaldigt hvis vi istedet skal ligge penge i et nyt indskud og hæve vores husleje.

Vi har hele tiden delt soveværelse med vores datter, og ja, hendes legetøj fylder da lidt i stuen, men vi har klaret os fint.

nu hvor vi bliver 4 på samme plads, leder vi efter sovesofa så vi kan sove i stuen og soveværelset kan blive børneværelse/garderobe. Mest som vores datter ikke skal risikere at vækkes om natten når lillebror vågner og skal have mad.

Nu ved jeg ikke hvor I bor, men i hovedstadsområdet er der står prisforskel på en 2 og 3 værelses, og generelt er lejligheder svære at finde. 

Jeg ville beholde den to værelses og få det til at fungere, hvilket det sagtens kan  

Anmeld Citér

15. maj 2017

lineog4

Vi boede først med min mands dreng fra han var 3 til han var 12 i en toværelset på 58 kvm. Han have et værelse og vi sov i stuen. 

Da vi fik vores datter var vi dog flyttet i 3 værelset, men i det ekstra værelse boede min kærestes store søn. Vi var så begejstrede over vi ikke skulle sove i stuen, vi valgte at lave soveværelse til os og vores datter sammen og have en stue - det var luksus. Og vi delte værelse med hende til hun var 2 og vi fik en større bolig. 

Og så lige en strøtanke, min mors kæreste boede sammen med sine to søstre og sine to forældre i en toværelset lejlighed til han flyttede hjemmefra - ja det var så i 50'erne/60'erne men alligevel. 

Har I en 3 værelset på hånden og I har råd, ville jeg nok vælge en 3 værelset. Men hvis valget står mellem ingen lejlighed og en toværelset, så ville jeg da helt klart vælge at bo sammen og nyde tosomheden inden den lille kommer og så nyde at være sæt på hinanden alle 3 i en toværelset 

Anmeld Citér

15. maj 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mtj skriver:

Hej alle. Før min kæreste og jeg fandt ud af jeg var gravid, havde vi sagt ja til en 2 værelses på 66kvm. Planen var at flytte ind d 1/7-17. Men jeg er nu kommet i tvivl. Jeg mener det er nemmest at flytte i en 3 værelses fra starten, når vi nu ved at det alligevel skal ske på et tidspunkt, min tanke et også i forhold til, at det faktisk er ret dyrt at blive ved at flytte. Min kæreste er derimod uenig, og synes vi skal flytte i den 2 værelses, og så kan vi altid finde noget større om et par år. Nu vil jeg så lige høre hvad i har af erfaringer med to voksne og en baby i en 2 værelses? 

Jeg vil sige, det fungerede fint. Helt frem til hun var ca 1 år. Hun havde sin seng og puslekommode i den ene ende af soveværelset. Nu var vores så på 86 km2.

men havde jeg haft valget fra start havde jeg valgt en 3. Værelses hvis jeg havde råd. 

Vi flyttede i hus da hun var 1,5 år ca. Der havde vi længdes efter mere plads og flere rum i hvad der føltes som meget meget lang tid

Anmeld Citér

17. maj 2017

Mtj

Tusinde tak for svar allesammen. Vi har valgt at holde ved den 2 værelses som vi sagde ja til, og så må vi bare prøve at indrette os skide smart 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.