Projekt baby start! Bekymringer..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. maj 2017

Babyyyyy93

Hej alle, 

Hjemme hos os er vi gået i gang med projekt baby og både min mand og jeg glæder os til at se hvad der sker. Men selvfølgelig som kvinde har jeg lidt bekymringer til hvad fremtiden bringer

Jeg er nyuddannet pædagog og har arbejdet på min arbejdsplads i 4 måneder og tænker selvfølgelig omkring deres reaktion hvis jeg "allerede" bliver gravid snart. Har jeg ret til fuld løn under barsel og hvor meget får man i barselpenge resten af barslen?

Økonomisk står vi rimelig stærkt men jeg ville høre hvor meget i har i rådighedsbeløb, når i er to voksne og et barn? 

Jeg er rimelig ny i alt det her og derfor søger jeg råd fra nogen flere erfaring mødre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2017

MiniMe2005

Lad være med at tænke over, hvad dine chefer og kolleger tænker. Sådan er det, når man ansætter kvinder i den fødedygtige alder. De har det med at blive gravide... Plus, du ved ikke, hvor lang tid der går, før du bliver gravid. I gennemsnit bruger par seks-otte måneder på at blive gravide, så jeg ville slå koldt vand i blodet mht deres tanker.

Mht økonomi er det meget forskelligt fra sted til sted og din overenskomst. Men der burde stå noget i din kontrakt eller medarbejdermappe. Nogle steder skal man have været på arbejdspladsen i ni måneder, før man får barsel med løn (men det ville du jo så være ude over). De fleste steder får man løn de første seks måneder af barslen og overgår derefter til barselsdagpenge. Men kig i din kontrakt.

Held og lykke :-)

Anmeld Citér

16. maj 2017

Babyyyyy93

Tager det normalt så langt tid? Ja så er der ingen grund til bekymringer :-) 

Jeg vil kigge min kontrakt igennem! Tusind tak for svar 

Anmeld Citér

16. maj 2017

MiniMe2005

Babyyyyy93 skriver: