Forstoppelse og oppustet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. maj 2017

Anonym trådstarter

Jeg er gravid 5+6 og disse dage er det mindre festligt. I nat vågnede jeg og have stjerne ondt i hvad jeg synes var livmoder området. Havde inden sengetid været ekstremt ekstremt oppustet. Det hjalp lidt da jeg havde tisset men havde og har stadig ubehag. Så blev jeg bange for det var en Gul, men er kommet på bedre tanker. For når jeg trykker mig på maven fra livmoderen of helt op til bryster er det tydeligt at mærke at jeg er både sygt oppustet og også forstoppet, og at smerterne kommer fra det.  Men hvad gør jeg? Magnesia frarådes uden konsultation med læge. Har det bare så skidt og har ondt i maven fordi mit tarmsystem nærmest er gået i stå føles det som om.. 

Men jeg har forresten taget en test i aften sådan for sjov. Bare for at sige noget positivt. Jeg testede fra 4+0 til 4+3 og de nåede aldrig at blive særligt positive. Stregen var der men ikke noget overvældende. Men skal da love for der er sket noget på halvanden uge her er billede af test 4+0 og 5+6 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2017

Anonym trådstarter

14. maj 2017

Abracadabra

Afsted til det nærmeste døgnapotek og køb movicol. 2 breve 3 gange dagligt i dag + 2 breve dagligt de næste par dage/uger/måneder.

Anmeld Citér

14. maj 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvis du har en klump der ikke vil ud så køb.  Klysma eller klyx.  Afførings " stik tuber " vigtigt du lægger på venstre side når du tager dem. Oh holder inde så længe du kan. 

også derefter movicol.

Jeg kunne klare det med husk kapslerne. Men movicol er meget brugt 

Husk rigeligt med væske.  

Anmeld Citér

14. maj 2017

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Alternativt kan du også prøve med lidt sveskegrød og massere af væske. Jeg ville selv gå ret langt for ikke at skulle medicinere forstoppelse væk. 

Yoghurt naturel om morgenen er også godt. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Afsted til det nærmeste døgnapotek og køb movicol. 2 breve 3 gange dagligt i dag + 2 breve dagligt de næste par dage/uger/måneder.

Jeg tror jeg må holde ud til i morgen. Vi har ikke nogen bil og skal til en helt anden by, hvis vi skal på døgn. Men det må jeg prøve.. Det er ikke særlig holdbart det her i hvert fald. Tak for svaret! 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Hvis du har en klump der ikke vil ud så køb.  Klysma eller klyx.  Afførings " stik tuber " vigtigt du lægger på venstre side når du tager dem. Oh holder inde så længe du kan. 

også derefter movicol.

Jeg kunne klare det med husk kapslerne. Men movicol er meget brugt 

Husk rigeligt med væske.  

Jeg tror jeg tager noget husk og masser af væske lihe i dag, så må jeg se i morgen når apoteket åbner! 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Alternativt kan du også prøve med lidt sveskegrød og massere af væske. Jeg ville selv gå ret langt for ikke at skulle medicinere forstoppelse væk. 

Yoghurt naturel om morgenen er også godt. 

Jeg er heller ikke helt vild med medicin når jeg er gravid, men det er også uudholdeligt at have det sådan. Jeh prøver mig frem med husråd i dag, og så ser jeg i morgen 

Anmeld Citér

14. maj 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84
Anonym skriver:

Jeg tror jeg tager noget husk og masser af væske lihe i dag, så må jeg se i morgen når apoteket åbner! 

Øhm flere butikker har det i deres lille apotekrr udsalg dagli brugs m.m 

Anmeld Citér

16. maj 2017

thildee

Nu ved jeg ikke om du stadig har brug for flere råd, men jeg har selv døjet meget med forstoppelse og oppustethed - og gør det stadig (er 12+3 i dag).. 

Det er hjælper mig er kiwi, neutral yoghurt og masser af vand  Det kan være noget så ubehageligt, med sådan en gang forstoppelse, men jeg vil klart undgå medicinske hjælpemidler så længe som muligt.  

Held og lykke med det, håber det bliver bedre med tiden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.