Gravid lige efter sa? Er det muligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
8 svar
2 synes godt om
12. maj 2017

Anonym trådstarter

Goddag de damer.

OBS: Hvis jeg er gravid er jeg 4+5 idag.

I sidste måned havde jeg en sa i uge 6. Der var blod og utrolig mange smerter i underlivet. Inden jeg aborterede var hele min krop mærket af samtlige. Graviditets symptomer. De forsvandt alle på 3 dagen af blødningen.

Nu sidder jeg så her måneden efter og skulle have min menstruation, istedet har jeg fra dag et haft brunt udflåd med få "brune streger". Jeg tør ikke teste, jeg venter egentlig bare på den rigtige menstruation kommer. 

Men kunne vi måske alligevel være så heldige at der var bid allerede nu? Og så indenfor så kort tid?

Mine eneste symptomer ville være træthed og de normale murren i maven inden menstruationen kommer.

Jeg håber der sidder nogle derude med en succes historie der minder om mit dilemma

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2017

altogintet

Anonym skriver:

Goddag de damer.

OBS: Hvis jeg er gravid er jeg 4+5 idag.

I sidste måned havde jeg en sa i uge 6. Der var blod og utrolig mange smerter i underlivet. Inden jeg aborterede var hele min krop mærket af samtlige. Graviditets symptomer. De forsvandt alle på 3 dagen af blødningen.

Nu sidder jeg så her måneden efter og skulle have min menstruation, istedet har jeg fra dag et haft brunt udflåd med få "brune streger". Jeg tør ikke teste, jeg venter egentlig bare på den rigtige menstruation kommer. 

Men kunne vi måske alligevel være så heldige at der var bid allerede nu? Og så indenfor så kort tid?

Mine eneste symptomer ville være træthed og de normale murren i maven inden menstruationen kommer.

Jeg håber der sidder nogle derude med en succes historie der minder om mit dilemma

Kære du, jeg håber der er bid 

Jeg har ikke en (succes)historie at fortælle dig om min SA, men allerede måneden efter min GUL, blev jeg gravid igen (hvilket desværre førte til førnævnte SA). Kroppen kan mere end vi tror, og jeg mener faktisk at have hørt, at der nogle gange kan være nemmere at blive gravid (igen) efter en SA eller en GUL. 

Anmeld Citér

13. maj 2017

FruK

Det kan sagtens lade sig gøre - man får jo ægløsning før mens.

Jeg aborterede og blev gravid med min datter lige efter, uden at have haft mens.

Der gik dog lang tid før jeg testede, for jeg troede at der bare var "rod i systemet".

Jeg ville nok prøve at slå koldt vand i blodet og se tiden an - det er jo ikke helt til at vide, hvordan kroppen reagerer efter sådan en tur.

Blev du tjekket efter aborten - ved du at hcg har været ude af kroppen/at du har haft ægløsning? Ellers kan du nok risikere, at det er den gamle graviditet der driller, hvis du tager en test.

Krydser fingre for dig!

Anmeld Citér

13. maj 2017

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre - man får jo ægløsning før mens.

Jeg aborterede og blev gravid med min datter lige efter, uden at have haft mens.

Der gik dog lang tid før jeg testede, for jeg troede at der bare var "rod i systemet".

Jeg ville nok prøve at slå koldt vand i blodet og se tiden an - det er jo ikke helt til at vide, hvordan kroppen reagerer efter sådan en tur.

Blev du tjekket efter aborten - ved du at hcg har været ude af kroppen/at du har haft ægløsning? Ellers kan du nok risikere, at det er den gamle graviditet der driller, hvis du tager en test.

Krydser fingre for dig!

Tak for dit svar.

Alt hcg var ude inden nuværende blødning.  jeg går ud fra at jeg stadig skulle regne ægløsningen ud fra første blødningsdag selvom det var en sa? 

Anmeld Citér

13. maj 2017

Anonym trådstarter

altogintet skriver:

Kære du, jeg håber der er bid 

Jeg har ikke en (succes)historie at fortælle dig om min SA, men allerede måneden efter min GUL, blev jeg gravid igen (hvilket desværre førte til førnævnte SA). Kroppen kan mere end vi tror, og jeg mener faktisk at have hørt, at der nogle gange kan være nemmere at blive gravid (igen) efter en SA eller en GUL. 

Tak for svar. Iih hvor jeg håber den er der så. 

Jeg tog en test her i Morges som var meget utydelig men den var der. Så jeg venter og ser om blødningen holder op, og så må jeg tester bagefter

Anmeld Citér

13. maj 2017

Frk.S

Måneden før jeg blev gravid med vores nummer 2, havde jeg en SA - eller nærmere hvad man kan kalde en bio. da det allerede var i 5. uge - men dog stadig en graviditet der gik til grunde. 

Jeg blev som sagt gravid lige måneden efter. 

Anmeld Citér

13. maj 2017

FruK

Tak for dit svar.

Alt hcg var ude inden nuværende blødning.  jeg går ud fra at jeg stadig skulle regne ægløsningen ud fra første blødningsdag selvom det var en sa? 

Det vist ikke rigtig til at vide. 

Vi blev rådet til at vente tre måneder med at prøve igen, netop fordi det ellers ville være sværere at fastsætte terminen. Det valgte vi altså at se stort på.  Vi fik en terminsscanning.

Anmeld Citér

13. maj 2017

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Det vist ikke rigtig til at vide. 

Vi blev rådet til at vente tre måneder med at prøve igen, netop fordi det ellers ville være sværere at fastsætte terminen. Det valgte vi altså at se stort på.  Vi fik en terminsscanning.

Ja det kan jeg godt forstå!! Det havde vi også valgt hvis vi havde fået den besked. Især når det i forvejen er svært for os. 

Jeg håber bare der er en lille velskabt dreng eller pige i maven 

Anmeld Citér

13. maj 2017

Camillaal

Det kan sagtens lade sig gøre - det har jeg i hvert fald prøvet  Held og lykke med det hele. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.