Hvor mange af jer har farvet hår under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Farvede du hår under graviditet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

649 visninger
7 svar
10 synes godt om
10. maj 2017

Mbonde

Af ren nysgerrighed og da jeg kan se der er mange uenigheder omkring det. 

Hvor mange af jer farvede så hår under jeres graviditet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2017

Mbonde

Hov fik ikke lavet en svarmulighed med "nej" beklager, men den vil ikke rette det nu. 

Anmeld Citér

10. maj 2017

C85

Nu har jeg ikke farvet mit hår i mange år, men ville aldrig gøre det under graviditet eller amning. Nogle vil nok mene jeg er hysterisk, men efter jeg er blevet gravid har jeg skiftet alle produkter med parfume ud til produkter der er svanemærkede og har astma- og allergimærket. Jeg har droppet mascaraen i hverdagene og bruger ellers Nilens Jord, hvis jeg skal shines lidt op til en særlig lejlighed.   Ingen parfume eller neglelak - eller håndsprit, som jeg normalt bruger en del af på mit arbejde. Må dog nok erkende, at jeg GLÆDER mig til at kunne dufte lidt igen og se lidt friskere ud, end jeg gør for tiden. 

Anmeld Citér

10. maj 2017

ErDetSnartNU

Nej, det gjorde jeg ikke. Jeg kan ikke se (eller forstå) hvorfor man af forfængelighed skulle gøre noget, som muligvis skader ens ufødte barn. 

Man kan ikke gardere sig mod alle mulige "farer" for ens barn, men jeg synes man skylder sit barn at tage de forbehold man kan under graviditeten.

Anmeld Citér

10. maj 2017

MorTil3+

Jeg er normalt lyshåret men har i mange år haft farvet det meget mørke brunt næsten sort og i mine 3 graviditeter har jeg haft farvet hår 1 gang i hver graviditet ca halvvejs alle 3 gange. Normalt bliver det farvet ca hveranden måned. 

Anmeld Citér

10. maj 2017

Aristocats

Ja, det har jeg (sagde økohippien til alle stores chok). 

Jeg har fået lavet reflekser som jeg plejer, når udvoksningen presser sig på. Dog kommer reflekser heller ikke ned i direkte kontakt med hovedbunden, så det har selvfølgelig også haft en del at sige i forhold til mit valg. 

Anmeld Citér

10. maj 2017

Aristocats

C85 skriver:

Nu har jeg ikke farvet mit hår i mange år, men ville aldrig gøre det under graviditet eller amning. Nogle vil nok mene jeg er hysterisk, men efter jeg er blevet gravid har jeg skiftet alle produkter med parfume ud til produkter der er svanemærkede og har astma- og allergimærket. Jeg har droppet mascaraen i hverdagene og bruger ellers Nilens Jord, hvis jeg skal shines lidt op til en særlig lejlighed.   Ingen parfume eller neglelak - eller håndsprit, som jeg normalt bruger en del af på mit arbejde. Må dog nok erkende, at jeg GLÆDER mig til at kunne dufte lidt igen og se lidt friskere ud, end jeg gør for tiden. 

Du kan få giftfri, vandbaseret neglelak der er helt ok i graviditeten. Derudover forstår jeg ikke helt det med mascara må jeg sige, jeg kunne forstå hvis det var ansigtsmakeup, men mascara kommer jo faktisk ikke i kontakt med noget som helst andet øjenvipperne og jeg tænker ikke det udgør nogen risiko? 

Anmeld Citér

11. maj 2017

C85

Aristocats skriver:

Du kan få giftfri, vandbaseret neglelak der er helt ok i graviditeten. Derudover forstår jeg ikke helt det med mascara må jeg sige, jeg kunne forstå hvis det var ansigtsmakeup, men mascara kommer jo faktisk ikke i kontakt med noget som helst andet øjenvipperne og jeg tænker ikke det udgør nogen risiko? 

Er helt med på, at der findes neglelakke uden giftstoffer, har bare endnu ikke valgt at investere i dem, da jeg synes de er pænt dyre og jeg må i forvejen ikke have neglelak på, når jeg er på arbejde, så det ville være til weekend og ferieforbrug.  Du har ret i, at mascaraen ikke kommer i kontakt med huden - eller i hvert fald ikke bør gøre det.  Jeg har bare valgt at skære det fra, som jeg ikke mener er en nødvendighed og det mener jeg egentlig ikke mascara er. Normalt ville jeg altid have det på og glæder mig da til at have det igen, men jeg kan godt undvære det i hverdagen for en periode. Vil gøre alt hvad jeg kan, for at få et sundt og raskt barn, uden allergier og alt muligt andet, og derfor har jeg valgt som jeg har. Det kan sagtens være, at f.eks. mascara ikke gør en dyt forskel, men jeg ved i hvert fald, at jeg har gjort mit.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.