P-piller vs minipiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.316 visninger
9 svar
3 synes godt om
6. maj 2017

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved om minipiller kan udskyde menstruationen på samme måde som p-piller kan? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2017

ann-kristina

Det kan du ikke

Anmeld Citér

6. maj 2017

Anonym trådstarter

ann-kristina skriver:

Det kan du ikke

Fordi der kun er gestagen i og ikke østrogen? 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Pinkypie

Du holder ikke pause, når du er på mini piller, så på den måde kan du ikke springe over/ udskyde din mens, nej

Anmeld Citér

6. maj 2017

Anonym trådstarter

Pinkypie skriver:

Du holder ikke pause, når du er på mini piller, så på den måde kan du ikke springe over/ udskyde din mens, nej

Får man så ikke rigtig menstruation?

Anmeld Citér

6. maj 2017

Pinkypie

Anonym skriver:

Får man så ikke rigtig menstruation?

Altså nu er jeg ikke ekspert på området(andet end jeg selv er på mini piller) 

Men jo du får menstration/blødning ligesom på almindelige p-piller �� 

Er det dig der overvejer at starte på mini piller, så vil jeg anbefale dig, at tale med din læge, apoteket eller lignende ,der kan rådgive dig bedre end jeg/os herinde. ��

Pøj pøj ��

Anmeld Citér

6. maj 2017

Anonym trådstarter

Pinkypie skriver:

Altså nu er jeg ikke ekspert på området(andet end jeg selv er på mini piller) 

Men jo du får menstration/blødning ligesom på almindelige p-piller �� 

Er det dig der overvejer at starte på mini piller, så vil jeg anbefale dig, at tale med din læge, apoteket eller lignende ,der kan rådgive dig bedre end jeg/os herinde. ��

Pøj pøj ��

Jeg var bare interesseret i at vide om de kunne udskyde menstruation da jeg skal på ferie snart og helst vil undgå at få det der ����

Anmeld Citér

6. maj 2017

Pinkypie

Anonym skriver:

Jeg var bare interesseret i at vide om de kunne udskyde menstruation da jeg skal på ferie snart og helst vil undgå at få det der ����

Nårh okay.

Men nej det kan man ikke, da man som nævnt tideligere jo ikke holder pauser, og derfor ikke kan rykke noget, som man kan med P piller( hvor man jo holder de 7 dages pause)����

Håber du får en skøn ferie alligevel������

Anmeld Citér

6. maj 2017

ung-mor-2014

Mini piller har du ikke pause på, er rigtig glad for at være på mini piller, jeg får ikke menstration/blødning medmindre jeg har glemt at tage nogle

Anmeld Citér

6. maj 2017

migxher

Jeg har været på mini piller on/off i en del år nu og jeg oplever den bivirkning at jeg ikke får menstruation som i overhovedet ikke. Det skulle ifølge min læge være helt normal og ret almindeligt. Måske du vil opleve det samme.

Der er 2 typer mini piller og jeg tager dem med den højeste dosis hormon. cerazette hedder de. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.