Eksperthjælp: 6 måneder, har behov for meget mad om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
2 svar
2 synes godt om
5. maj 2017

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth

Håber du kan svare på mine spørgsmål og give gode råd.
Jeg er mor til August på 6 måneder. August er flaske barn og har været siden han var 1 måned. Det fungerede rigtig fint, til han var ca 4 1/2 måned ca.
Vi begyndte med ske mad så småt da han var 4 måneder, og det fungere så fint. Men efter påbegynd af fast måltider omkring 5 1/2 månede (morgen, middag og aften) har han nægtet flasken og tager ofte kun 100 ml omkring kl 9 og igen ved 15 tiden. Kl 6 starter vores dag og her for han morgenmad - 1 dl hirsegrød- sover 30-40 min og for tilbudt flske kl 9-9:30 sover igen kl 11-13, kl 12-13 for han frokost, ca 1 dl grønsags mos, vand af kop og så lidt agurk eller andet til at sidde og gumle i.
Kl 15 (inden outning tilbydes han flasken igen) tager ca. 100 ml eller nægter helt. Puttes til sidste lur ved 15-16 tiden og sover 40-60 min. Og er her efter vågen til kl 20 hvor han for aftensmad kl 17:30 ca og så nat flaske som han for kl 20 og resten kl 20:30 når han vågner igen. Ca 240 ml. Han spiser så ved 22-23 tiden igen oftest ( 200 ml) og igen ved 3 tiden 150 ml. Og vågner så kl 6 .

Jeg har ham mistænkt for at skulle have mad så ofte om natten stadig fordi gan ikke for nok om dagen men han vil ikke tage mere trods forsøg.

Mvh en mor som snart har brug for mere søvn.

PS. Han er en stor dreng på ca 10 kg og 76 cm

Lisbeths svar

Hej!

Ja han er en stor dreng og har selvfølgelig brug for  rigelig mad.

Hvis du skal ændre på hans indtag af MME, er der nogle ting du kan ændre på.

lav hans grød på MME,.Hav en kande i køleskabet med kold MME, han kan drikke til måltiderne. Ikke vand.

Efter aftensmåltidet, og inden puttetid giv ham en portion grød og kan han drikke noget af en flaske er det fint.

Jeg håber denne model kan give lidt flere søvntimer i træk.Du slipper nok ikke for flaske i løbet af natten.

Håber du kan blive lidt inspireret,så han får mere mad om dagen.

Held og lykke med ham fortsat.

God Week end.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2017

rytteriet

Får han ikke kun mad 2 gange om natten?

Anmeld Citér

6. maj 2017

migxher

2 flasker om natten er da total luksus i den alder. Nyd det! det lyder helt normalt. Mælken er jo stadig utrolig vigtig i den alder.

Hilsen hende som forsat ammer hver 2. Time om natten, min søn er 6 måneder 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.