Smerter i håndleddet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

283 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Øv, hvor er jeg ærgerlig. Har haft en smule ond i mit håndled i går og i dag, men ikke noget jeg sådan rigtig skænkede en tanke. Tog så ud efter mælk her i aftes, og da jeg var på vej hjem kunne jeg ingenting - hverken holde posen, eller bruge nøglerne i døren. Føles som om noget er brækket -agtigt. Kan intet gøre med fingerne, enhver modstand eller tryk gør helt vildt ondt. Altså hele hånden er i smerte helvede. Og jeg har en masse forberedelser til lørdag - mad der skal laves til 22 mennesker der ko9mmer til fødselsdag.

Er  der nogle af jer der har prøvet noget lignende? Har viklet den ind i noget støttebind, det hjalp en smule, så jeg ikke kan bevæge håndleddet. Det går lige så længe hånden/armen bare hænger som et stykke træ. Men hvad skal og kan jeg ellers gøre? Tvivler på jeg kan få en tid hos lægen, og hvad med alt der skal gøres. Iiih, hvor er det bare øv lige nu... Har I nogle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det ku lyde som seneskedehinde betændelse.

Ring til lægen og be om en akut tid. 

Tag nogle Ipren og penodil. Vh Stine 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Awd

Jeg tænker om den kan være gået af led? (Jeg ve det lyder lidt voldsomt)

Mit håndled har gjort det de sidste par år.....

Når man laver den mindste bevægelse gør det super ondt

Det eneste der virker er at sætte det på plads igen.

Har fundet ud af at det går meget nemmere hvis jeg gør det under varmt vand (hive hårdt ud af til det "klikker på plads" , som gør FORBANDET ondt, men når det er på plads, er smerten helt væk)

Det er IKKE som når en skulder eks. Gør det og det ser helt skævt ud, man kan ikke se det.

Hilsen fra Anja. 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Muffinmus

Tænker også en inflammation, det kan føles sådan i alle led, også håndleddet.  Prøv evt. ibuprofen og se om det kan afhjælpe indtil du kan få tid ved lægen.

Anmeld Citér

5. maj 2017

Cherraly

Tak for jeres svar. Lægen har heldigvis tid senere i dag, så må jeg høre hvad han synes. Har aldrig prøvet noget lignende, så synes jo alle jeres bud virker realistiske. Havde håbet det ville være bedre efter natten, men nej...

Anmeld Citér

5. maj 2017

Awd

Cherraly skriver:

Tak for jeres svar. Lægen har heldigvis tid senere i dag, så må jeg høre hvad han synes. Har aldrig prøvet noget lignende, så synes jo alle jeres bud virker realistiske. Havde håbet det ville være bedre efter natten, men nej...

Hvordan gik det ved lægen?

Anmeld Citér

5. maj 2017

Cherraly

Awd skriver:

Hvordan gik det ved lægen?

Det er vist noget seneskedehindebetændelse. Fik udskrevet noget smertestillende og købte en skinne på apoteket, den er jeg godt nok vild med. Nu skal den så af, for skal lave mad til i morgen. Tak for du spørger 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.