Hvad skal jeg tro og gøre?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
7 svar
10 synes godt om
4. maj 2017

Anonym trådstarter

Godaften

Jeg skulle have haft min menstruation d. 25 april, og i dag er det den 4 maj så dvs. at jeg er gået 9 dage over. Normalt får jeg min menstruation ret præcist.

Jeg har testet 3 gange og de er alle negative!   
Jeg har ondt i lænd og har haft en lille smule halsbrænd. svimmelhed og humørsvingninger. Jeg har haft en del hovedpine og er ret træt. men er det mon tilfældigt?                                                                                Hvad skal jeg tro på og hvad skal jeg gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Godaften

Jeg skulle have haft min menstruation d. 25 april, og i dag er det den 4 maj så dvs. at jeg er gået 9 dage over. Normalt får jeg min menstruation ret præcist.

Jeg har ondt i lænd og har haft en lille smule halsbrænd. svimmelhed og humørsvingninger. Jeg har haft en del hovedpine og er ret træt. men er det mon tilfældigt?                                                                                Hvad skal jeg tro på og hvad skal jeg gøre?

Er du lige stoppet på prævention?

Anmeld Citér

4. maj 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Er du lige stoppet på prævention?

Jeg stoppede med p piller tilbage i februar

Anmeld Citér

4. maj 2017

Abracadabra

Det kedelige svar er, at du skal tro, at du ikke er gravid, før du ser en positiv test... Hvad du skal gøre er at afvente enten menstruation eller positiv test.

Anmeld Citér

4. maj 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg stoppede med p piller tilbage i februar

Ok, så er jeg - som altid - enig med Abracadabra.

Anmeld Citér

5. maj 2017

MiniMe2005

Enig med de andre. Indtil du står med en positiv test, kan du ikke regne med at være gravid. Tredje måned efter jeg stoppede på p-piller, gik jeg også over tid. Testede en masse og alle var negative. Min menstruation var bare forsinket. 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Bananaalice

Din krop skal lige finde sin naturlige cyklus så indtil videre kan du ikke sige hvad der "plejer" at være.
Jeg selv har ikke været på prævention siden sidste sommer, og har fundet ud af jeg har en cyklus på ca. 32-33 dage, og ikke 22 dage, som den jo havde på p-piller. Sidst var jeg endda oppe på at vente 36 dage. Det er lidt vildt at have en hel uge mere både ikke at have mens i, men også desværre til at vente i. Så drop alle tanker lige nu, og giv det et halvt år hvor din krop kan fucke lidt rundt i det hele..
Hvis det så sker der går 40 dage hver gang, så ville jeg tage til læge, for indtil 35 dage er helt normalt og okay.

Alternativt må du jo aflevere en urinprøve hos lægen og få en snak, men det er helt okay kroppen lige skal finde sit gamle jeg  

Anmeld Citér

5. maj 2017

Mel92

Anonym skriver:

Godaften

Åh hvor jeg kender din frustration. 

Jeg stoppede selv med præventionen (godt nok P-ring) i sommeren 2016. Mens jeg var på prævention var min menstruation også meget regelmæssig. Både i min tredje og femte cyklus efter at have smidt P-ringen, udeblev min menstruation, og jeg tog så også nogle graviditetstests, som ligesom dine, alle var negative, og jeg forstod virkelig ikke hvad der skete. Begge menstruationer kom et par uger efter. Utrolig frusterende. Fra cyklus 6, blev den mere regelmæssig igen 

Jeg tror desværre, ligesom de andre, at din krop stadig lige skal vende sig til at arbejde "normalt" igen. Jeg håber selvfølgelig på det bedste for dig, men du skal heller ikke blive skuffet, hvis din mens kommer om et par dage alligevel! Kroppen skal lige have tid til at komme på plads igen 

Held og lykke med det! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.